استفان هارپر، نخست وزير کانادا به خاطر غيبت در شصت و هفتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل به دليل شرکت در يک مراسم خصوصي و دريافت يک جايزه از سازماني تحت حمايت يهوديان تحت انتقاد شديد قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، هارپر روز پنجشنبه (۶ مهر) با از دست دادن فرصت سخنراني در مجمع عمومي ترجيح داد، جايزه موسسه باصطلاح «بنياد نداي وجدان» مستقر در نيويورک را از دستان هنري کسينجر، وزير امور خارجه پیشین امريکا دريافت کند.

اين مقام کانادايي از اين فرصت براي انتقاد از سازمان ملل استفاده کرد و اعضاي آن را به استفاده از اين نهاد جهاني به عنوان يک «اجلاس براي منزوي کردن اسراييل به خاطر انتقاد» متهم کرد.

هارپر همچنين ضمن تاکيد بر حمايت کانادا از تل‌آويو گفت که سياست‌هاي رژيم اسراييل نبايد به خاطر «ناهنجاري‌ها حاضر در اين بخش از جهان» مورد انتقاد قرار گيرد.

اين در حالي است که تصميم خودداري نخست وزير کانادا از سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل، انتقادات شديدي را از سوي رهبران احزاب داخلي کشورش برانگيخته است و آن‌ها اين اقدام را «کاملا مضحک» دانسته‌اند.

باب راي، رهبر موقت حزب ليبرال کانادا در اين باره گفت: «من فکر مي‌کنم پيام (اين کار) اين است که کانادا، دولت هارپراهميتي به سازمان ملل نمي‌دهد.»

اين دومين سال متوالي است که هارپر به جاي حضور در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل ترجيح مي‌دهد جان بيرد، وزير امور خارجه اين کشور را به جاي خود بفرستد.

بسياري در کانادا در حالي که هارپر همچنين به مخفي‌کاري دولتش، کاهش بودجه موسسات دموکراتيک و سپردن حق حاکميت کانادا به انگلستان و رژيم اسراييل متهم است، نگران سياست‌هاي محافظه‌کارانه وي هستند.

برچسب ها: کانادا ، هارپر ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار