محیط مدرسه به عنوان فضای آموزشی و تربیتی و نزدیک بودن شرایط حاکم بر آن به محیط خانواده از نقش بسزایی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی در بستر جامعه برخوردار است.

علیزاده جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ محیط مدرسه به عنوان فضایی آموزشی و تربیتی و نزدیک بودن شرایط حاکم بر آن به محل زندگی کودکان و نوجوانان از نقش بسزایی در جلوگیری از گرایش آنها به ناهنجاری های اجتماعی برخوردار است.
وی در ادامه افزود: برخوردار بودن دانش آموزان از نگرش ذهنی مثبت نسبت به معلمان و مدیران مدرسه و آگاهی این مسئولان از انواع آسیب های اجتماعی و به تبع این شرایط میزان حرف شنوی دانش آموزان از آنها بسیار در آگاهی رسانی مثبت به دانش آموزان از سوی متصدیان امر آموزش در مدارس تاثیر گذار است.
این جامعه شناس با اشاره به این که  توانایی مسئولان مدرسه در شناخت مشکلات کودکان و نوجوانان محصل به علت داشتن کنش های اجتماعی و تحصیلی بیشتر نسبت به سایر افراد حتی والدین عنوان کرد: وجود توانایی بالقوه در مسئولان مدرسه در شناخت مسایل و بحران های پیش روی دانش آموزان و دسترسی آسانتر برای دریافت کمک های تخصصی از روانشناسان و مشاوران خانواده در حوزه های مختلف و انتقال این مشاوره ها از طریق داشتن ارتباط مداوم و مثبت با والدین دانش آموزان نشان از قدرت تاثیر گذاری و بازدارندگی محیط مدرسه بر این پدیده اجتماعی است.
وی در پایان پشتیبانی از این نهاد فرهنگی و ارزشی، توسط مسئولین ذی ربط را در قالب بالا بردن توان علمی معلمان و مدیران مدرسه و آموزش های مرتبط با این موضوع به آنها بهره مندی معلمان از شیوه های مناسب تدریس و ایجاد انگیزه پیشرفت در دانش آموزان جهت پیشگیری از فرار کودکان و نوجوانان از محیط آموزشی و بطور کلی مدرسه و فراهم کردن وسایل کمک آموزشی مناسب برای دانش آموزان را از ابزارهای تقویت این مجموعه کلان فرهنگی و آموزشی دانست./ز
برچسب ها: مدارس ، ناهنجاری ، تربیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار