کفاشيان در نشستی که صبح امروز در کمیته ملی المپیک برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم به نتیجه مطلوبی دست یابیم باید حرف مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش یکی باشد و به سرعت به مذاکره بپردازیم.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در نشست اضطراری کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران بیان داشت: در زمانی که خودم به عنوان معاون سازمان تربیت بدنی بودن اساسنامه اختیاراتی را به رئیس سازمان ارائه کردم که ما گفتیم باید تغییر کند، بدین ترتیب در اساسنامه این موضوع بیان شد رئیس سازمان تربیت بدنی می تواند در برکناری و عزل و نصب رؤسای فدراسیون ها دخیل باشد که در زمان خودش کار خوبی بود.

مشکل اساسنامه و تعليق اول گريبان فوتبال را گرفت

وی گفت: مشکل از همان زمان آغاز شد، که در ابتدا گریبانگیر فوتبال شد که پس از اصلاح اساسنامه حل شد و هم اکنون مسئولان وزارت ورزش براساس همین اساسنامه رؤسای فدراسیون ها را تغییر می دهند و کار غیر قانونی انجام نمی دهند چرا که اساسنامه این اختیار را به آنها می دهد.

در حال حاضر کار قانونی انجام داده ایم

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در حال حاضر کمیته بین المللی المپیک (IOC) از ایران درخواست کرده است که اساسنامه خود را اصلاح کنند و پس از آن براساس اساسنامه اصلاح شده و جدید عمل کنند و اگر بعد از این ما برخلاف اساسنامه عمل کنیم، کار غیر قانونی انجام داده ایم، معتقدم در حال حاضر کار قانونی انجام داده ایم.

سرعت و همدلي رمز حل مشکل تعليق است

وی در ادامه گفت: برای تعلیق نشدن ورزش کشورمان باید دو کار مهم انجام دهیم، در ابتدا یک حرف واحد بزنیم یعنی به این صورت نباشد که کمیته حرف خودش را بزند و وزارت حرف دیگری!، دوم اینکه باید به سرعت به مذاکره بپردازیم چراکه شورای المپیک آسیا با کشور ما ارتباط مناسبی دارد.

فوتبال با بقيه رشته ها فرق دارد

کفاشیان در خصوص تعلیق فدراسیون فوتبال بیان داشت: بحث فوتبال جداگانه از سایر فدراسیون ها است چرا که اساسنامه آن مورد تأیید فیفا قرار گرفته و مشکلی در آن وجود ندارد.

با استيضاح وزير صد در صد مخالفم

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا استیضاح وزیر ورزش در این زمان موافق است یا نه خاطرنشان کرد: در این برهه زمان با استیضاح عباسی وزیر ورزش کاملاً مخالف هستم چراکه معتقدم که این مسئله به نفع ورزش کشور ما نخواهد بود و هر گونه استیضاحی به ضرر ورزش کشورمان است.

به جام جهاني نرويم کي روش مي رود!

کفاشیان همچنین در پاسخ به سوال اینکه آیا اگر به جام جهانی نرویم آیا قرارداد کی روش تمدید خواهد شد یا نه بیان داشت: کی روش سرمربی تیم ملی تا پایان قراردادش که همان خرداد سال آینده در ایران حضور خواهد داشت و در صورتی که به جام جهانی برویم با او ادامه همکاری خواهیم داد در غیر این صورت برای ادامه همکاری با او جلسه ای برگزار می کنیم.

مشکل تيم ملي و رسانه ها با بيانيه حل شد

کفاشیان در خصوص بیانیه ملی پوشان اظهار داشت:متأسفانه مدتی است که میان تیم ملی و رسانه ها مشکلی به وجود آمده که باعث موضع گیری بین آنها شد که این موضوع به صلاح ما نبود، تیم ملی متعلق به همه است و اگر مشکلی برای آن به وجود بیاید باید از آن چشم پوشی کنیم، در حال حاضر ما باید به فکر حمایت ملی پوشانمان در بازی با کره جنوبی باشیم و به تقویت روحیه ورزشکارانمان بپردازیم.

 از هدايتي، حمايت مي کنم

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اظهارات اخیر هدایتی نیز بیان داشت: هدایتی جزو خانواده فوتبال است وی در ورزش از جیب خود خرج می کند و زحمت زیادی می کشد نباید وی را در مسیری قرار دهیم که بر علیه فدراسیون موضوع گیری کند، ما باید به او احترام بگذاریم و من به طور قطع از او حمایت می کنم، معتقدم مسائل پیش آمده به دلیل انعکاس نادرست برخی از اطرافیان است.

بهروان يکي از گزينه هاي نايب رئيسي است

وی در خصوص انتخاب بهروان در خصوص نائب رئیسی بیان داشت: بهروان یکی از گزینه های من به عنوان نائب رئیسی است. کفاشیان در خصوص صعود تیم فوتبال جوانانمان به جام جهانی اظهار داشت: ملی پوشان جوان ما بسیار زحمت کشیدند و این اولین استارت تیم فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی بود، فوتبالیست های جوان کشورما شب گذشته بازی بسیار خوبی مقابل استرالیا به نمایش گذاشتند و امیدوارم بتوانیم در جام جهانی نتایج بسیار خوبی را کسب کنیم./با

برچسب ها: کفاشیان ، کمیته ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار