استاندار آذربایجان غربی گفت: شوراهای حل اختلاف باید با فعالیت‌های خود از پر شدن زندان‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه وحید جلال‌زاده در جمع اعضای شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی اظهار داشت: راهکار جلوگیری از افزایش پرونده‌های ورودی جلوگیری از به وجود آمدن ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی است.

وی افزود: با جلوگیری از بداخلاقی‌های اجتماعی می‌توان بسیاری از مشکلات و اختلافات را برطرف کرد که این مهم در جامعه مورد غفلت واقع شده است.

جلال‌زاده با بیان اینکه بی‌اخلاقی و بداخلاقی سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد، تصریح کرد: تقویت اخلاق در جامعه با همدلی و همکاری روحانیان، مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه اخلاق‌مداری و کاهش حجم پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌ها ارتباط مستقیم وجود دارد، گفت: با توجه بر تأکیدات اسلامی، رعایت اخلاقیات داروی شفابخش این دین مترقی برای پیمودن مسیر صلح و سازش در جامعه است.

مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به تلاش‌های کمیسیون اجتماعی مجلس در حل مشکل تعلق بیمه به کارکنان شوراهای حل اختلاف گفت: با تلاش‌های انجام شده در مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکل بیمه اعضای شوراهای حل اختلاف در آینده برطرف می‌شود.

چهارمین همایش سراسری شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی با حضور رئیس و معاون مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه، رئیس دادگستری استان، روحانیان، اعضا و قضات شوراهای حل اختلاف استان برگزار شد./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.