مازندران /

هزارو 500میلیارد تومان طرحهای آماده بهره برداری بخش گردشگری معطل بانکها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: هزارو 500 میلیارد تومان طرح های آماده سرمایه گذاری در بخش گردشگری مازندران در بانکها معطل است.

فرزانه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: هم اکنون حدود هزارو 500 میلیارد تومان ارزش طرح های قابل سرمایه گذاری دربخش گردشگری مازندران به دلیل بروکراسی های خاص بانکها معطل بوده و این مهم موجب ایجاد بی انگیزگی در برخی از سرمایه گذاران استان شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این، 200 طرح میراثی وگردشگری و 300 طرح در بخش تکمیل زیرساختهای بخش های خصوصی که درخواست تسهیلات دادند و به بانکها معرفی شدند، با مشکل کمبود نقدینگی و رفتار دوگانه بانکهای استان مواجه هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه با وجود اعلام آمادگی های همه جانبه از سوی کارگروه گردشگری مازندران اما  موانع اداری دست و پاگیر برای سرمایه گذاران در این استان وجود دارد، گفت: باید تعامل واقعی اعضای این کارگروه با هدف رونق گرفتن صنعت گردشگری به عنوان یک منبع درآمد زا در مازندران توجه و اولویت بندی شود.
فرزانه افزود: قانون سه ماده جنگل که تقسیم قطعات 10 هکتاری زمینهای قابل سرمایه گذاری که به طور مستقیم با بخش گردشگری در ارتباط بود نیز یک چالش جدی دراین حوزه است که نیاز به اصلاح قانون آن در مجلس دارد.
وی تصریح کرد: مشکل دیگر این اداره کل، تخریب بافت های تاریخی در برخی شهرها به بهانه های بافت فرسوده است که متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی دانسته یا ندانسته اقدام به این امر می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه مازندران با دارا بودن امکانات فراوان طبیعی و تاریخی از ظرفیت های بالایی برای جذب گردشگر و سرمایه گذاری برخوردار است، توجه و تکمیل زیرساخت های ارتباطی برای ورود گردشگر در این استان را خواستار شد./ب

برچسب ها: بانک ، سرمایه ، معطل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.