عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينکه نزاع نبايد با دين خلط شود، گفت: بايد بين دين مسيحيت و يهوديت، و استكبار تفكيك قائل شد و اين عمل هتاكانه را نبايد به حساب اديان گذاشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، عباس اشرفي عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در ميزگرد "معصوميت خورشيد مسلمانان" در تبيين شخصيت پيامبر اكرم(ص) و نقد و بررسي جريانات هتاكانه گفت: بايد بين دين مسيحيت و يهوديت، و استكبار تفكيك قائل شد و اين عمل هتاكانه متوجه اديان نمي‌شود و كار آنان را نبايد به حساب اديان گذاشت.

وي با تأكيد براينكه غرب به معناي واقعي مستکبر است ادامه داد: نوع نگاه استكباري به شرع و اسلام در سه حوزه استعمار اقتصادي، فرهنگي و علمي تقسيم‌بندي مي‌شود و نگاه غرب به شرق از همان ابتدا استعماري بوده که بر مبناي فرهنگ آمريكايي اسرائيلي است و همين نگاه باعث اين گونه رفتارهاي آنان در عراق و افغانستان مي‌شود.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي نگاه علمي يا همان نگاه سوم را به سه دسته حقيقت جويانه، آسيب شناسانه و مغرضانه تقسيم و تصريح كرد: نگاه علمي غرب به شرق دو مشكل اساسي دارد، يکي اينکه منابع تحقيقي غربي‌ها نسبت به شرق و اسلام منابع صحيحي نيستند و اگر هم منابعي موجود باشد اندک است که از همان منابع اندك هم استفاده صحيح نمي‌شود.

وي افزود: در فضاي غرب چه در توليد فيلم و چه در توليد كتاب اصلا نبايد انتظار داشته باشيم منابع تحقيقاتي خوبي استفاده شده باشد چرا كه هزينه گزافي براي آنها در پي‌خواهد داشت تا درك صحيحي از مسائل اسلام داشته باشند.

اين استاد دانشگاه با تأكيد براينكه اسلام از سه منبع عقلانيت، عدالت و معنويت بهره‌مند است اظهار داشت: در غرب اين رويكرد به منابع اسلام وجود ندارد، در نتيجه نگاه غرب به اسلام منجر به چنين اقدامات هتاكانه‌اي عليه مسلمانان مي‌شود.

اشرفي در پايان با تأكيد بر اينكه نزاع نبايد با دين خلط شود خاطرنشان كرد: در اين مسئله نبايد مسيحيت و يهوديت را متهم كرد، بلكه استكبار متهم اصلي اين جنايت است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار