مدیركل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از دستیابی ایران به شاخصه های هزاره در بخش سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

دكتر فاطمه رخشانی، در سفر به شهركرد گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال جاری و حدود سه سال زودتر از زمان تعیین شده، به شاخصه های هزاره دست یافته است.

وی تصریح كرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سال دستیابی به شاخصه های هزاره سلامت، سال 2015 تعیین شده بود كه ایران سه سال زودتر به این شاخصه ها دست یافته است.

به گفته وی؛ مهمترین این شاخصه ها، كاهش مرگ و میر مادران و نوزدان زیر یك سال می باشد، كه میزان مرگ و میر مادران و نوزادان به شدت در ایران كاهش یافت.  

مدیركل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در ابتدا این آمار از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تردید قرار گرفت كه با بررسی میدانی از سوی كارشناسان سازمان بهداشت جهانی، این آمار تأیید شد.

رخشانی گفت: سازمان بهداشت جهانی پس از بررسی آمار و حضور كارشناسان آن در ایران به صورت رسمی اعلام كرد ایران به شاخصه های هزاره دست یافته است.

به گفته وی؛ یكی دیگر از شاخصه های سازمان بهداشت جهانی شاخصه امید به زندگی است كه به سختی تغییر می كند ولی خوشبختانه در سال اخیر، شاخصه امید به زندگی در ایران افزایش یافته است.

رخشانی گفت: در سالهای اخیر خدمات بهداشتی و درمانی در سطح كشور افزایش یافته است و پوشش این خدمات به عنوان عدالت در سلامت، در تمامی نقاط كشور توسعه یافته است.

این مسئول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، برای شركت در اولین جشنواره آموزش و ارتقاء سلامت استان چهارمحال و بختیاری به شهركرد سفر كرد. /س

برچسب ها: ایران ، شاخصه ، هزاره ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.