تامین سلامت روان كودكان نیازمند تعامل و همكاری بین بخشی مسئولان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس مركز بهداشت شهرستان زنجان گفت: یكی از موضوعات مورد توجه در حوزه كودكان، كاهش مرگ و میرها به علل مختلف است.

صائینی افزود: سال های از دست رفته، از جمله شاخص های سلامتی در طول حیات زندگی فردی به حساب می آید كه این موضوع در دوران كودكی اهمیت بسزایی دارد.

وی تصریح كرد: مرگ ناشی از حوادث و سوانح مختلف و عمر از دست رفته كودكان تفاوت هایی با بزرگسالان دارد.

رئیس مركز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینكه با برنامه ریزی های صورت گرفته، شاخص های مرگ میر كودكان و نوزادان در كشور بیش از گذشته كاهش یافته است،افزود: این میزان در استان زنجان كاهش چشم گیری را نشان می دهد.

صائینی ادامه داد: شاخص مرگ و میر كودكان زیر پنج سال در این استان در سال 89 ، 87/18 درصد بوده كه این میزان در سال گذشته به 12 /18 درصد رسیده است.

وی افزود: شاخص مرگ و میر نوزادان زیر یكسال نیز تا پایان سال گذشته، 94/15 درصد و نوزادان زیر یك ماه نیز به 92/9 درصد رسیده است.

رئیس مركز بهداشت شهرستان زنجان همچنین به اهداف برنامه های هفته ملی كودك در این استان اشاره كرد و گفت: ایجاد عزم ملی مردم برای توجه به دوره مهم كودكی، حساسیت جامعه نسبت به نیازهای اساسی كودكان و در نهایت افزایش و آگاهی نگرش و عملكرد جامعه در ایمنی كودكان از دیگر اهداف برگزاری هفته سلامت است./س

برچسب ها: سلامت ، روان ، دستگاه ، مسئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.