فرماندار شهرستان کوثر گفت: شهرستان کوثر و مرکز این شهرستان بیش از یک هزار و 500 هکتار باغ سنتی دارد که برای مدرن‌سازی آن اقدام لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سعدالله رئیس ساداتی امروز در جلسه بررسی مشکلات و طرح‌های توسعه‌ای شهرستان کوثر افزود: شهرستان کوثر به رغم سابقه طولانی متاسفانه از طرح تفصیلی بی‌بهره است و ما در توسعه حقیقی در بخش صنعت و کشاورزی با تنگناها و مشکل واگذاری زمین مواجه هستیم در حالی که برای جذب سرمایه‌گذار باید معافیت‌های مالیاتی و برخی امتیازات و تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و معرفی قابیلت‌های گردشگری و کشاورزی منطقه بی‌بدیل بوده است، گفت: ما در طرح توسعه گردشگری این خطه نیاز به ایجاد تله‌کابین در مسیر اطراف سد گیوی تا یخگان را داریم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی علاوه بر ایجاد سایت توسعه گردشگری احداث مجتمع خدمات رفاهی و احیای آثار تاریخی نظیر حمام سنگی را شاهد خواهیم بود.

فرماندار شهرستان کوثر همچنین از راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری در کوثر با هدف جذب سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: 20 درصد طرح جاده جایگزین سد کوثر باقی مانده است که امیدواریم با تکمیل آن و آبگیری سد یک توسعه حقیقی را شاهد باشیم.

رییس ساداتی در ادامه ضرورت توسعه صنایع تبدیلی، تولید صیفی‌جات، قارچ و گیاهان زینتی را خاطرنشان کرد و گفت: با این امر امیدواریم یک توسعه همه جانبه را در منطقه شاهد باشیم/ع.

برچسب ها: کوثر ، وجود ، باغهای ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.