تیم ملی غیرتی شده! غیرت را کنار هر کلمه و هر کس که بگذاریم قابل قبول و به نوعی معقول به نظر خواهد رسید اما شاید کمی خنده دار باشد اگر از غیرت میلیاردرها سخن بگوییم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، غیرت را کنار هر کلمه و هر کس که بگذاریم قابل قبول و به نوعی معقول به نظر خواهد رسید اما شاید کمی خنده دار باشد اگر از غیرت میلیاردرها سخن بگوییم. کسانی که به نظر می رسد جز مبلغ میلیاردی قرار دادشان، هیچ مشغله ذهنی دیگری در زندگی نداشته باشند. افرادی که اخلاق را در فوتبال پر پر کرده اند!
 
بیانیه ی دیروز تیم ملی این سوال را به ذهن ها متبادر کرد که چه اتفاقی برای ملی پوشان فوتبال کشور رخ داده است که غیرتی شده و تصمیم گرفتند با صدور بیانیه از هواداران خود حلالیت بطلبند؟! لطفا به این قسمت از بیانیه ی مذکور دقت فرمایید:

کادر فنی و همه عوامل تیم ملی برای پیروزی در این مسابقه، حداکثر تلاش (1) خود را نمودند و به زعم اغلب آنهایی که بازی را بطور کامل دیدند، حق تیم ملی ایران در این دیدار، باخت نبود (2) و باید با کسب هر سه امتیاز از میدان خارج می شد اما اتفاقات فوتبال در آن روز همه دست بدست هم داد تا آن نتیجه غیرمنتظره رقم بخورد (3) که اکنون با گذشت نزدیک به سه هفته از آن تاریخ هنوز باور آن برای خود ما نیز دشوار است. اگرچه پیروز نشدیم اما کم فروشی نکردیم و به پیراهن ملی ارزشمندی که بر تن داشتیم کم توجه نبودیم. هیچگاه درقامت سرباز برای موفقیت در پیراهنی که اعتبارش را از یکایک شما هموطنان عزیزمان می گیرد، کم فروشی نکردیم و بی تعصب نبودیم. (4)                                 

1: حداکثر تلاش :
ملی پوشان گرامی! اگر حداکثر تلاش شما آن چیزی بود که مشاهده شد پس بد نیست بگوییم خدانگهدار جام جهانی ! شاید یادآوری این نکته در اینجا خالی از لطف نباشد که سطح بازی و جایگاه تیم ملی لبنان بسیار پایین تر از رقبایی است که در آینده با آن ها روبرو خواهیم بود! با این اوصاف به نظر می رسد اگر نتیجه ی حداکثر تلاش شما در بازی مقابل لبنان باخت یک بر صفر بود، باید برای رقابت با کره ی جنوبی منتظر فاجعه ای عظیم باشیم.

2:حق تیم ملی ایران در این دیدار، باخت نبود : سوال اینجاست که اگر حق تیم ملی با شیوه ی بازی ای که همه ملت ایران شاهد آن بودند چیزی فراتر از باخت بود، پس چرا با انتشار بیانیه اقدام به عذر خواهی کردید؟! لطفا اگر برایتان مقدور است علت این ادعا را برای هوادارانتان نیز توضیح دهید.

3:اما اتفاقات فوتبال در آن روز همه دست بدست هم داد تا آن نتیجه غیرمنتظره رقم بخورد
: باخت یک اتفاق بود، اتفاقات دست به دست هم دادند، این یک باخت غیر منتظره بود و ...! بد نیست بگویید اگر شما نمی توانستید از این جملات توجیه کننده استفاده کنید برای سر پوش گذاشتن بر افتضاح خود دست به دامن چه جملات دیگری می شدید!
 
البته لازم به یادآوریست که این جملات با توجه به کثرت استعمال دچار نوعی بی اعتمادی مردم شده اند و شما نیز بد نیست برای توجیه بهتر دست به ابداعات ادبی جدیدتری بزنید!

4:کم فروشی نکردیم و بی تعصب نبودیم : لباس تیم ملی را به نمایندگی از یک ملت بر تن کرده و شکستی مفتضحانه را تجربه می کنید آن هم مقابل تیمی که به نظر می رسد پیش از آن تصور مغلوب کردن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به فکرش هم خطور نمی کرده است. درباره ی بازی های پیش از این نیز قضاوت را بر عهده ی مخاطبین گرامی می گذاریم و جالب است که شما باز هم ادعا می کنید "کم فروشی نکردیم" و " بی تعصب نبودیم"!

از شما فوتبالیست های میلیاردر درخواست داریم به جای وقت گذاشتن برای تنظیم و صدور بیانیه به فکر بازی های بعدی خود باشید. عذر خواهی نه از شما و نه از هوادارانتان هیچ دردی را دوا نخواهد کرد و شاید بتوان گفت اصلا نیازی به عذر خواهی نبوده، نیست و نخواهد بود چرا که همه با چشمان خود دیدند که چقدر اشتباه کردید.

راستی؛ تیم ملی نوجوانان ایران به جام جهانی فوتبال راه پیدا کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار