نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي گفت: آنچه توانسته ما را در برابر دشمنان راست قامت نگاه دارد، ايمان، اخلاص و شهامت امت اسلامي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد   ، آيت الله عباس واعظ طبسي در ديدار با استاندار خراسان شمالي و معاونين وي گفت: عليرغم همه تحريم ها و فشارها كه از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون ادامه داشت است، ملت ايران با اتكا به ايمان، اخلاص و تكيه بر باورهاي ديني خود توانسته است در نهايت شجاعت، استقامت، عزت و سربلندي در مقابل دشمنان بايستد.

وي با بيان اين كه بالاخره كشور با مشكلاتي مواجه است، ضمن استناد به حديثي از اميرالمؤمنين(ع)، اظهار کرد: براي انسان هاي مؤمن و معتقد و برخوردار از همت بلند، مشكلات معنا ندارد؛ اين اراده، همت و اعتقاد ديني است كه آنها را در برابر دشمنان پيروز و گره مشكلات را باز کرده تا با دنيايي از اميد به سوي اهداف بلند خود گام بردارند.

این عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: دشمنان قطعا نمي توانند نسبت به يك نظام استثنايي با اين جذابيت و الهام بخشي بي تفاوت باشند، لذا مشكلات زيادي را نظير جنگ تحميلي ايجاد كرد كه در آن ملت ايران با استقلال، احساس هويت، اصالت، عزت و شهامت ايستادگي كرد و دشمن را به زانو درآورد.

آيت الله واعظ طبسي افزود: مقاومت ملت ايران در برابر قدرت هاي سلطه گر، برگ زرين و الهام بخشي را در تاريخ جوامع بشري رقم زد و نسل هاي بعدي در مورد اين ايثار، اخلاص صميميت و يكدلي قضاوت خواهند كرد.

وي با تأكيد بر اين كه كشور امروزه نيازمند همان روحيه ايثار و اخلاص است، بيان کرد: بايد از تجربيات اشخاص مختلف در امور بهره گرفت و هر چه بتوانيم بايد فضاي كشور را آرام نگه داريم و نگذاریم با يك تيتر يا مطلب، فضا به نفع دشمن ملتهب شود، بلكه با تلاش، همت و اعتماد به نفس و اتكا به خدا، تحريم ها را پشت سر بگذاريم.

آيت الله واعظ طبسي در ادامه مردم استان خراسان شمالي را مردمي شريف، نجيب و مهربان توصيف كرد و گفت: وحدت و صميميت بسيار خوبي بين اهل سنت و شيعيان وجود دارد كه فرصتي مغتنم براي نظام اسلامي است.

وي همچنين آيت الله مهمان نواز را از علما و روحانيون فعال، پويا و انقلابي دانست كه در راه تدريس علم به طلاب علوم ديني و نيز انجام خدمت در رداي امامت جمعه بجنورد، منشأ خدمات بسياري براي آن استان بوده و باعث ارتباط و اتحاد ارزشمندي نيز بين علماي شيعه و سني شده است.

در ابتداي اين ديدار محمود احمدي بيغش، استاندار خراسان شمالي در گزارشي مبسوط به ارائه آماري در زمينه هاي فرهنگي، عمراني، اشتغال و توليد و مسائل مبتلابه استان متبوع خود پرداخت/س
برچسب ها: دشمنان ، ایمان ، امت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.