رودهن/

زیرساخت های گردشگری فیروزکوه توسعه می یابد

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: زیرساخت های لازم برای رونق و توسعه هر چه بیشتر مقوله گردشگری در فیروزکوه فراهم می شود.

ˈمحمدرضا محمودیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: بحمدالله نسبت به آخرین بازدید صورت گرفته از منطقه، تغییرات محسوس و بسیار خوبی صورت پذیرفته است.

وی گفت: با تحویل ساختمان حیات وحش شهرستان به شهرداری، محوطه سازی آن و جریان دائمی آب دریاچه مصنوعی فیروزکوه، هسته اصلی جاذبه گردشگری شهر در حال شکل گیری است.

معاون استاندار تهران افزود: به منظور بهره برداری زائران، مسافران و شهروندان از آب و هوای مناسب و طبیعت زیبا و دلنواز شهرستان در فصول مختلف سال، باید زیرساخت های لازم فراهم شود تا منطقه به آن حد از بلوغ اقتصادی برسد که سرمایه گذار خصوصی میل و رغبت به حضور و سرمایه گذاری داشته باشد.

وی با اشاره به بافت منفصل از ابتدای میدان ˈامام علی (ع)ˈ به سمت سایت مسکن مهر ˈدشت ناصرˈ، خاطرنشان کرد: با توافقات به عمل آمده، به زودی نیوجرسی های مسیر از سوی اداره راه شهرستان برداشته می شود و با تاکیدات انجام شده، این تکه از مسیر جزو طرح تفصیلی و جامع شهر آورده خواهد شد تا در محدوده شهر قرار گیرد.

محمودی همچنین در باب مقوله اصلاح طرح جامع شهری فیروزکوه، تصریح کرد: از محل طرح پیشین هادی، حقوق مکتسبه ای برای مردم ایجاد شده است که بایستی در طرح جامع نیز دیده شود.

وی ادامه داد: البته در مورد مناطقی که از قلم افتاده و یا به هر دلیل مشاور تنوانسته آنها را در طرح جامع بیاورد، به زودی با تشکیل کمیسیون ماده پنج مطرح و حقوق مکتسبه مردم به رسمیت شناخته خواهد شد.

معاون استاندار تهران در خاتمه در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در مورد رکود نسبی دفتر مهندسی ساختمان شهرستان، اذعان داشت: این مهم بسته به عملکرد و فعالیت مهندسان ساختمان حاضر در منطقه دارد تا آن را فعال کنند و در عین حال، شهرداری ها در جهت ساخت و سازها و صدور پروانه های ساختمانی از نظر و رای مهندسان ناظر استفاده می کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.