رودهن/

رویکرد سازمان جهاد کشاورزی، کاهش هزینه تمام شده محصولات است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: رویکرد سازمان جهاد کشاورزی، کاهش هزینه تمام شده و تولید محصولاتی با کیفیت بالاتر است.

سید ˈمحمد موسویˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به دستاوردهای یک سال اخیر بخش کشاورزی استان تهران اظهارداشت: در سالی که گذشت 12 هزار هکتار از اراضی و باغات استان با مشارکت کشاورزان و حمایت همه جانبه دولت به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد.

وی تصریح کرد: اجرای این پروژه سبب می شود تا در سال دوم، هزینه تمام شده کشاورزان در تولید محصولات در حدود 80 درصد کاهش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به گازسوز شدن هزار و 400 واحد تولیدی در سطح استان، افزود: انجام این مهم، هزینه حامل های انرژی در گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها و . . . را به یک پنجم تا یک هفتم تقلیل خواهد داد.

وی گفت: توسعه کشاورزی حفاظتی یکی دیگر از اقدامات گسترده این نهاد در سطح استان بود، بطوری که اجرای آن از حدود صفر در برنامه سوم توسعه به 100 هکتار در برنامه چهارم و با جهشی خیره کننده به 25 هزار هکتار در سال نخست اجرای برنامه پنجم (سال گذشته) ارتقاء یافت.

موسوی خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی حفاظتی، هزینه های حامل های انرژی و زمان را به یک پنجم و هزینه عملیات کاشت را به حدود یک ششم برای بهره برداران کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین در راستای هدفمندسازی یارانه ها، 420 میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد به منظور ارتقاء فناوری تولید و مکانیزاسیون در اختیار بهره برداران قرار گرفت و تاکنون حدود 500 واحد تولیدی در سطح استان تحت ارتقاء بهره وری و مکانیزاسیون قرار گرفتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.