رئيس دفتر سياسي جنبش حماس پس از انتقال از سوريه به قطر اکنون در انديشه اقامت در اردن يا سودان است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپايگاه خبري المنار ؛ پس از گذشت شانزده سال از رياست خالد مشعل بر دفتر سياسي حماس و  دستاوردهايش در عرصه منطقه اي و بين المللي به نفع حماس و برقراري روابط با شماري از رهبران عربي و موفقيت وي در دريافت حمايت از چندين کشور عربي ، او اکنون پس از آنکه تأييد کرده براي دوره جديد نامزد نخواهد شد به فکر انتخاب مکان اقامتش است.

منابع نزديک به حماس گفتند مشعل به طور جدي به فکر خروج از دوحه است .
مشعل دوحه را اقامتگاه موقتي خود توصيف کرده است.اين منابع گفتند دوحه با وجود آنکه بين مشعل و حکام قطر اختلافي وجود ندارد جاي امني نيست .

اين منابع به نقل از يک مسئول ارشد در حماس گفتند مشعل دو گزينه را براي اقامت بررسي مي کند و به فکر رفتن به امان پايتخت اردن يا خرطوم پايتخت سودان است و عملا تماسهايش را با مسئولان دو کشور در اين خصوص آغاز کرده است.

برخي منابع تأييد کردند مشعل اقامت در امان را که پيش از تنش روابط بين حماس و اردن در آن اقامت داشته است ترجيح مي دهد و يک فرصت حقيقي براي انتقال به امان وجود دارد به خصوص آنکه مشعل تصميم گرفته است بر سر رياست دفتر حماس رقابت نکند.

اين منابع بعيد ندانستند که مشعل در نهايت با توجه به روابط خوبي که با رهبران سياسي سوداني دارد به خرطوم برود.اين منابع تصريح کردند الجزاير براي ميزباني مشعل اعلام آمادگي کرده است.

برچسب ها: خالد ، مشعل ، قطر ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار