دولت عراق از پارلمان خواست هرگونه توافقنامه مبنی بر وجود پایگاه‌های نظامی خارجی از جمله پایگاه‌های ترکیه در این کشور را لغو کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت عراق از پارلمان این کشور خواست هرگونه توافقنامه وجود پایگاه‌های خارجی در این کشور یا تمدید چنین توافقنامه‌هایی را لغو کند.

 دولت عراق به پارلمان این کشور توصیه کرد هرگونه قرارداد امضا شده با کشورهای خارجی که به موجب آن به طرف‌های خارجی اجازه می‌دهد، پایگاه‌هایی نظامی در خاک عراق داشته باشد را لغو یا از تمدید آن ممانعت کند.

یک مقام مسئول ارشد عراقی در این‌باره گفت که منظور از توافقنامه یا قرارداد، توافقنامه‌هایی است که «صدام»، دیکتاتور معدوم این کشور در سال 1995 امضا کرد و به موجب آن نیروهای نظامی ترک اجازه حضور در مناطق شمالی عراق و تعقیب و پیگرد اعضای حزب کارگران کردستان را پیدا می‌کردند.

ترکیه از سال 1997 دارای یک پایگاه نظامی در منطقه «بامرنی» در 45 کیلومتری شمال دهوک در استان دهوک و در منطقه کردستان است.

غیر از آن ترکیه دارای سه پایگاه نظامی کوچک دیگر در گیریلوک در 45 کیلومتری شمال العمادیه و کانیماسی در 115 کیلومتری شمال دهوک و سیرسی در 30 کیلومتری شمال زاخو در مرزهای عراق ترکیه است. این پایگاه‌ها ثابت و همواره نظامیان ترک در آن حضور دارند.
برچسب ها: عراق ، ترکیه ، نطامی ، پارلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار