معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی بر ترویج فرهنگ نماز که در راس مباحث اعتقادی ودینی است در جامعه تاکید کرد و گفت: مباحث دینی و ارزشی مهترین قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علی محمد گلستانی فرد در همایش ائمه جماعات و رابطین ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان،با بیان اینکه دوری و فاصله گرفتن از نماز عامل اصلی معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه است

اظهارداشت: نماز از آسیب های اجتماعی و فساد و فحشا در جامعه جلوگیری می کند.

وی بر برپایی اقامه نماز در اماکن عمومی تاکید کرد و گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی باید در ساعت نماز به اقامه این فریضه واجب پرداخته و آن را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه نماز در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: نماز اصلی ترین و محوری ترین عبادات در دین اسلام به شمار می رود.

گلستانی فرد با بیان اینکه اقامه نماز در مراکز آموزشی، دانشگاه ها و مدارس باید تقویت شود، بیان داشت: در این راستا مسئولان باید نماز را از مهمترین محورهای برنامه ریزی های آموزشی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران به عنوان الگوی اسلامی در کشورهای منطقه قرار دارد، افزود: هم اکنون ایران اسلامی به عنوان الگوی برجسته کشورهای اسلامی و غیر اسلامی قرار گرفته است.

گلستانی فرد با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که جنگ نرم دشمن جوانان را هدف قرار داده است، اظهارداشت: دشمن هم اکنون دور کردن جوانان از هویت ملی، اعتقادی، دینی و اسلامی را در برنامه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه امروز استکبار و دشمنان اسلام متوجه شدند که نماز مسلمانان برای آنان خطرساز است، افزود: جهانی شدن اسلام و گسترش بیداری های اسلام نشات گرفته از اقامه نماز در مساجد است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی بر برپایی نمازهای جماعت در مساجد تاکید کرد و یادآور شد: در نمازهای جماعت باید مسائل روز جهان، اسلام و ایران برای مردم اطلاع رسانی شده و اهداف دشمنان برای مردم بویژه برای جوانان تبیین و شفاف سازی شود.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از بین 53 دستگاه اجرایی استان 20 دستگاه در حوزه اقامه نماز به عنوان دستگاه های برتر معرفی شدند.

حجت الاسلام محمد کمیلی با اشاره به افزایش تعداد دستگاه های برتر حوزه نماز در سطح استان، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سال آینده تمام دستگاه ها، برتر حوزه نماز معرفی شوند./ع

برچسب ها: نماز ، راس ، مباحث ، اعتقادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.