رئیس اداره هنری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور از برنامه ریزی برای برگزاری سالانه بیش از 15 جشنواره ملی و بین المللی هنری در سطح کشور خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،رضا قاضی در سومین یادواره دانشگاهی تئاتر دفاع مقدس در اهواز، اظهار کرد: هنر، مجموعه ‌ای از ارزشها، باورها و تفکرات فردی و اجتماعی است و دلیل توجه به هنر نقش بی ‌نظیر آن به عنوان یکی از مهمترین اجزای فرهنگی در جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخشی از هنر در دنیا و در ایران مغفول مانده، افزود: این بخش از هنر که مغفول مانده، همان ترویج هنر است که باید به نحو شایسته تری در این راستا گام برداشته شود.

قاضی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله هنر در دانشگاهها و میان دانشجویان، تصریح کرد: چنانچه برخی هنرها در دانشگاهها کمرنگ شده، باید با دید فرادانشگاهی آن را تقویت کنیم.

وی با اشاره به نقش بی بدیل هنر در ترویج ارزشهای دفاع مقدس، گفت: افرادی که برای شهدا و در تئاتر دفاع مقدس فعالیت دارند، باید ظاهر، فکر و رفتاری مانند شهدا داشته باشند، زیرا قشر هنرمندان، ورزشکاران و روحانیون همیشه الگوی مردم هستند.

دبیر سومین یادواره دانشگاهی تئاتر دفاع مقدس از گسترش برنامه های فرهنگی هنری در دانشگاههای کشور خبر داد و گفت: در شورای راهبردی جشنواره‌ ها و یادواره‌ ها، برگزاری سالانه بیش از 15جشنواره ملی و بین‌ المللی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه سعی شده در تمام این 15 جشنواره به فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها توجه ویژه ای صورت گیرد، افزود: تقویت فرصتها و نقاط قوت و همچنین توجه بیشتر به بخشهای مغفول مانده در این جشنواره ها دنبال می شود.

قاضی تصریح کرد: در تمام این جشنواره‌ ها به هنر به صورت ویژه پرداخته شده و در هر جشنواره بخشی ویژه را به تمام هنرها اعم از هنرهای نمایشی و هنرهای مکتوب اختصاص داده‌ایم.

قاضی افزود:  در بخش نمایشنامه ‌نویسی 31 اثر، نمایش خیابانی 34 اثر، پژوهشی 15 اثر و در بخش عکس تئاتری نیز 15 اثر به دبیرخانه ارسال شد./ع
برچسب ها: سالانه ، جشنواره ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.