مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: شرکت انبارهای عمومی گمرکات وابسته به سازمان بازنشستگی کشور متولی منطقه ویژه اقتصادی اردبیل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ارژنگ عزیزی  در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی اردبیل افزود: منطقه ویژه اقتصادی و راه‌اندازی آن از 10 سال پیش به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم در دستور کار مسئولان قرار گرفت و سال 82 طرح توجیهی و اقتصادی آن تهیه شد.

وی با بیان اینکه مدارک و مستندات مورد نیاز به دبیرخانه مناطق آزاد ارسال شده و در سال 83 پرونده اولیه تحویل شورای مناطق آزاد مرکز شد، گفت: در دور اول سفر رئیس جمهور نیز این موضوع به صورت جدی مطرح شد و دولت خدمتگزار نیز با عملیاتی شدن آن موافقت کرد و قرار شد به همت طرح‌های پیشنهادی دولت در قالب یک لایحه به مجلس ارسال شود.

عزیزی افزود: قرار بود در ابتدا در شش منطقه کشور این طرح‌ها اجرایی شود اما مجلس منتظر ماند تا دولت طرح‌های احتمالی پیشنهادی را نیز در این زمینه جمع‌بندی کرده و به صورت کامل به تمام آنها رسیدگی کند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل مساحت اولیه منطقه ویژه اقتصادی اردبیل را 700 هکتار اعلام کرد و گفت: این اراضی شامل اراضی ملی بوده که ما به دلیل کم بودن اراضی تصمیم گرفتیم مساحت آن را توسعه بدهیم.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه در کشور 23 منطقه ویژه اقتصادی مصوب شده است، افزود: هر جا دولت وارد شده موفقیتی همراه مناطق ویژه اقتصادی نبوده در حالی که شرکت‌های خصوصی با توانمندی‌های ارزشمند می‌توانند در این زمینه موفق عمل کنند.

وی گفت: یکی از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی که با همکاری شرکت انبار گمرکات کشور موفق به تحقق آن خواهیم بود صدور و ترانزیت کالا از منطقه ویژه اقتصادی به سراسر کشور با پردازش خاص است./س  

برچسب ها: اردبیل ، شرکت ، انبارهای ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.