یک متخصص تغذیه از سوء مصرف ماده مخدر شیشه در بین خانم‌ها برای لاغری خبر داد و گفت: به این دلیل که شیشه اشتها را از بین می‌برد، در آرایشگاه‌های زنانه نسبت به مصرف این ماده خطرناک توصیه می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از نامه نیوز، همچنین این متخصص تغذیه که پیش از این رئیس دفتر تغذیه وزرات بهداشت بود، هشدار داد: استفاده از رژیم‌ها و مکمل‌های دارویی و غذایی در باشگاه‌های بدنسازی می‌تواند منجر به آسیب‌های جسمی و روحی و مشکلات کلیوی، کبدی، قلبی شود و حتی می‌تواند در مواردی منجر به مرگ شود.

 دکتر ربابه شیخ‌الاسلام که مدیر اولین جشنواره «تناسب اندام و بدنسازی، تهدید تا سلامت» است، اعلام می‌کند در برخی مطب های پزشکان رژیم‌های غذایی تجویز می‌شود که غلط است و کارشناسان تغذیه آنها را قبول ندارند.

در سال‌های اخیر گرایش عجیبی در مردان به بدنسازی و در خانم‌ها تمایل شدید به لاغری دیده می‌شود که در مواردی منجر به آسیب شدید به اعضایی مانند کلیه و کبد شده‌است.  

شیخ الاسلام که تلاش برای حذف جوش شیرین از فرایند پخت نان‌ و یُددار کردن نمک‌های آشپزخانه را در کارنامه کاریش در وزارت بهداشت دارد، به آثار و پیامدهای ناگوار مصرف نادرست مکمل‌های دارویی و غذایی در باشگاه‌های بدنسازی، ورزشی و... اشاره کرد و افزود: متاسفانه وقتی تقاضا برای کالایی ایجاد می‌شود، شاهد واردات غیرقانونی و قاچاق این کالاها و محصولات به کشور هستیم.

رییس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران، با یادآوری گرایش عده زیادی از از جوانان به حضور در باشگاه برای افزایش توانمندی، سلامت جسمی و شادابی این پرسش را مطرح کرد که آیا والدین همین بچه‌ها خبر دارند که در باشگاه ورزشی که فرزندشان می‌رود، چه نوع مواد و مکمل‌هایی برای مصرف توصیه می‌شود که می‌تواند سلامت آنها را به خطر بیاندازد.

شیخ الاسلام با اشاره به تجویز رژیم‌های غذایی غلط و نامناسب که در برخی باشگاه‌های بدنسازی و مطب‌های پزشکان صورت می‌گیرد، گفت: آسیب‌های جسمی و روحی این قبیل رژیم‌ها باعث بروز مشکلات کلیوی، کبدی، قلبی و... می شود و حتی می‌تواند منجر به مرگ نیز شود.

به نظر می‌رسد فیلم‌های ماهواره‌ای و قهرمان‌سازی‌های سینمایی تاثیر فراوانی بر تمایل مردان به داشتن اندامی ورزیده و در خانم‌ها به لاغری و خوش اندامی افراطی داشته است.

برچسب ها: لاغری ، شیشیه ، آرایشگاه ، زنانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.