اولین کنفرانس ملی ماهواره برای توسعه پایدار صبح امروز به مدت 2 روز در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسین عسگریان ابیانه، رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر در آئین افتتاح این نمایش با بیان اینکه سرانه های علمی و شاخص های کیفی این دانشکده با بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا برابری می کند اظهار داشت: در حال حاضر 4 قطب مصوب در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر وجود دارد که دو قطب الکترونیک و پردازش سیگنال و کنترل و رباتیک در سال جاری با همکاری اعضای هیات علمی راه اندازی شده است.

وی افزود: دو پژوهشکده اختصاصی الکترومغناطیس کاربردی و پژوهشکده ایمن شبکه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر فعالیت های خود را بطور تخصصی انجام می دهند و هر استاد بطور متوسط 2/5 برابر میانگین دانشگاه تولید عملی دارد.

* قطب مخابرات رادیویی زمینه تحقق کنفرانس ملی ماهواره است

در ادامه دکتر عباس محمودی، دبیر کنفرانس ملی ماهواره برای توسعه پایدار اذعان داشت: ایده برگزاری این کنفرانس از 1/5 سال قبل در قطب مخابرات رادیویی مطرح شد که با استقبال خوبی از سوی دانشگاه صنعتی امیر کبیر مواجه و زمینه برای تحقق این کنفرانس ملی فراهم شد.

وی تصریح کرد: بیش از 110 مقاله به دبیر خانه کنفرانس واصل شد که از این تعداد 76 مقاله برای ارائه نشست های علمی و صنعتی پذیرش شد.

دکتر محمودی با اشاره به اینکه تمامی رشته های مهندسی برق به مکانیک و هوا فضا در برگزاری این کنفرانس شرکت داشتند گفت: بالغ بر 50 نفر از اساتید دانشگاه و صنایع مختلف برای شکل گیری کمیته علمی این کنفرانس گرد هم آمدند و بیش از 20 کارگاه تخصصی جهت ارائه به شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفت که 9 کارگاه برای ارائه انتخاب شدند.

هم چنین دکتر احد توکلی دبیر علمی کنفرانس ملی ماهواره برای توسعه پایدار اذعان داشت: توسعه امروزی نباید به قمیت نابودی منابع نسل های بعدی باشد بلکه باید منابع پایدار مانده و توسعه به سمتی باشد که منابع متضرر نشود.

وی خاطر نشان کرد: نیازمند مدیریت هدفمند برای استفاده از منابع هستیم که این امر با بکارگیری فناوری های فضایی ممکن است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار