مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت : نخستین بار در این شهرستان عمل جراحی شانه تحت بلوک اینتراسکالن شبکه بازویی انجام شد .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر سید احمد حسینی گفت: این عمل جراحی بر روی بیماری که به علت مشکلات ریوی و قلبی قادر به تحمل بیهوشی نبود، انجام شده است.

وی افزود: در این شیوه که توسط دستگاه بلوک عصبی انجام می شود، تنه اصلی شبکه بازویی که از اعصاب گردنی جدا می شود توسط ماده بی حسی لیدوکائین بلوک شده و بدین ترتیب بیمار قادر است عمل جراحی روی شانه و بازو را تحمل کند.

وی با اشاره به اینکه در این روش فقط عضوی را که عمل جراحی بر روی آن انجام می شود بی حس می کنند، تاکیدکرد: انجام نشدن بیهوشی عمومی و نبود عوارض جانبی بعد از عمل مانند گیجی، تهوع، استفراغ از مهم ترین مزایای این روش است.

مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان یادآور شد: این روش جهت بیماران قلبی عروقی بسیار مفید است به دلیل این که بعد از عمل نیاز به مراقبت های ویژه نخواهند داشت.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه انجام این روش نیاز به مهارتهای عملی دارد، افزود: بیمار که مردی 56 ساله است، بدون هیچ مشکلی در پایان عمل جراحی به بخش منتقل شد و در حال حاضر وضعیت عمومی وی مناسب است و می تواند دست خود را حرکت دهد/ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.