باقري‌لنکراني در نشست خبري:

مهم نيست مصداق انتخاباتي ما از اعضاي جبهه پايداري باشد يا خير/جبهه پايداري حزب نمي‌شود

سخنگوي جهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: رئيس جمهور بايد نماينده يك گفتمان باشد؛ لذا بايد مصداقي را كه تعيين مي‌كنيم توان پيگيري گفتمان جبهه پايداري را داشته و مهم نيست كه از اعضاي جبهه بوده يا فرد ديگري انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، كامران باقري‌لنكراني در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران، اظهار داشت: حدود 14 ماه پيش در تاريخ 90/5/6 جبهه پايداري اعلام موجوديت كرد كه تاسيس اين جبهه اقدامي بود براي آنان كه تاريخ انقلاب را دنبال مي‌كردند و اعتقاد داشتند نقطه عطفي در تشكل‌هاي ديني و اجتماعي خواهد بود.

سخنگوي جبهه پايداري عنوان كرد: بعد از 14 ماه فعاليت مي‌توانيم اعلام كنيم جبهه پايداري به رغم نوپايي به فضل خدا و مردم انقلابي توانسته به سمت يك تجربه در حركت‌هاي اجتماعي و مومنانه پيش رود هر چند كه نياز به اقدامات قوام‌تري دارد.

وي در ادامه افزود:‌ ضرورت كار اجتماعي  و تشكلي بر كسي پوشيده نيست و حركت دين‌مدارانه حتما بايد با نگاه اجتماعي و  جمعي پيش رود.

لنكراني با بيان اينكه فقط حركت‌هاي فردي نبايد در سرلوحه كار قرار گيرد اظهار داشت: در حركت‌هاي فردي براي اينكه انسان‌ها از خسران نجات پيدا كنند بايد به سمت حركت جمعي هدايت شوند و اين نگاه جبهه پايداري است تا بتواند در اين مسير فعالت داشته باشد.


*جبهه پايداري تامين منافع و منابع را دنبال نمي‌کرد

سخنگوي جبهه پايداري مبنا را بر ارزش‌ها و اصول انقلابي دانست و عنوان كرد: نگاه حركت‌هاي اجتماعي جبهه پايداري به سمت حركت گفتماني بود و مسيري را كه در احزاب رايج است كه به دنبال منافع و منابع هستند را دنبال نمي‌كند.

وي با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: افرادي كه در ليست مجلس از جانب جبهه پايداري راي آورده‌اند 16 نفر از 30 نفر ليست تهران بودند و زماني كه اين افراد به مجلس راه يافتند صحبت اين بود كه شما پس از ورود به مجلس مي‌خواهيد براي منافع انقلاب اسلامي چه كاري انجام دهيد نه اينكه براي جبهه پايداري چه چيزي را به ارمغان آوريد.

لنكراني گفت:‌ بعد از فراز و نشيب‌هاي جبهه پايداري اساسنامه و مرام‌نامه اين تشكل را پيگيري كرديم كه به زعم خود معتقديم بايد تجربه جديد در حركت‌هاي اجتماعي ديني داشته باشيم لذا اين اساسنامه را حضرات آيات مصباح يزدي و خوشوقت تاييد كردند.


*اشراف شوراي فقاهتي بر برنامه‌هاي جبهه پايداري


سخنگوي جبهه پايداري در خصوص شوراي فقاهتي عنوان كرد: شوراي فقاهتي نقش اصلي را ايفا مي‌كند و بر برنامه‌هاي جبهه پايداري اشراف دارد هر جا شوراي مركزي خلاف اين شورا عمل كند آن تصميم ملغي مي‌شود و  هيئت موسس با اولين دوره به پايان رسيد.

وي درباره وظايف شوراي مركزي تصريح كرد: از وظايف شوراي مركزي تشكيل ستاد براي امور جبهه و ساماندهي در سطح استان‌ها است.

لنكراني گفت:‌ محل تصميم‌گيري جبهه مجمع عمومي است كه متشكل از اعضاي جبهه است.


*تلاش جبهه پايداري در جهت عمل کردن به وظايف ديني

سخنگوي جبهه پايداري افزود: شوراي مركزي معين شده و فعاليت خود را شروع كرده است و دغدغه ما در جبهه تلاش در عمل كردن به وظايف در عرصه ديني است. 

وي تصريح كرد: بيشترين سرمايه در اين مسير غير از راهنمايي و ارشاد بزرگان، نيروي جواني است كه در صحنه‌هاي گذشته با شور و نشاط نقش‌آفريني كردند.


*ترکيب جوانان موجود در شاکله جبهه پايداري شايد مشهور نباشند اما کارساز هستند


لنكراني عنوان كرد: حضور جوانان در صحنه‌هاي اجتماعي به عنوان حضور كارساز با اهميت است و معتقديم اگر فضا را براي اين نسل باز بگذاريم اين نسل مي‌توان مثمرثمر واقع شود.

سخنگوي جبهه پايداري ادامه داد:‌ تركيبي از جوانان در جبهه پايداري وجود دارد كه شايد چندان مشهور نباشند اما كارساز هستند.

 
اين فعال سياسي در رابطه با ويژگي‌هاي رئيس جمهور آتي گفت:‌ رئيس جمهور آينده بايد بتواند گفتمان پيشرفت و عدالت برخاسته از انقلاب اسلامي را دنبال كند.
 
وي تصريح كرد: كسي كه در منصب رياست جمهور قرار مي‌گيرد بايد عدالت‌محور باشد چراکه كشور ما كشوري است كه از نظر نيروي انساني توانمند، متعهد و پيشرفته نسبت به دوره‌هاي گذشته است و رئيس جمهور آينده بايد توجه كند كه اين منصب فردي نيست و بايد از همه ظرفيت‌ها و نيروهاي جوان، مومن، تحصيلكرده استفاده كند. 


*تشريح دلايل انشقاق و ترکيب اعضاي جديد در شوراي مرکزي جبهه پايداري


 
لنكراني در پاسخ به اين سوال كه آيا اخبار شنيده شده مبني بر انشقاق اين جبهه در تهران و قم حقيقت دارد، اظهار داشت:‌ پايداري در صحنه‌هاي مختلف از برادران و خواهران زيادي بهره‌مند شده است اما در برخي صحنه‌ها لازم بود افراد ديگري حضور پيدا كنند؛ افرادي كه بتوانند وظايف شوراي مركزي را دنبال کرده و در آن فعاليت مستمرتري داشته باشند لذا اين مهم سبب شد تركيب اعضاي جبهه نسبت به قبل متفاوت‌تر باشد.
 
سخنگوي جبهه پايداري تصريح كرد: به دنبال اين تصميم قرار شد اعضاي شوراي مركزي منصب اداري نداشته باشند. 


*غلامحسين الهام با نظر خود و جمع، از ترکيب شوراي مرکزي کنار رفت/گسستي با جبهه ندارد

وي درباره كنار رفتن غلامحسين الهام از اين تشكل نيز گفت:‌ غلامحسين الهام كه جزء برادران ارزشي و متعهد هستند در راستاي اين تصميم شوراي مركزي با نظر خود و نظر جمع از تركيب اعضاي شوراي مركزي كنار رفتند؛ هر چند كه گسستي با جبهه پايداري ندارند.
 
لنكراني همچنين افزود: برخي كه اين موضوع برايشان قابل حل نيست اينگونه تفسير كردند اگر ديندار شديد جايتان قم است و اگر به دنبال كار اجتماعي هستيد در تهران فعاليت مي‌كنيد.


*عنوان حزب براي خود انتخاب نکرديم/مايل به تشکل خواندن جبهه پايداري هستيم

 
در  ادامه اين نشست سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به اينكه با توجه به معيارهاي جبهه پايداري آيا رئيس جمهور از داخل حزب انتخاب مي‌شود يا خير؟ گفت:‌ عنوان حزب را براي خود انتخاب نكرديم و راغب به تشكل خواندن جبهه پايداري هستيم. 


*رئيس جمهور بايد نماينده يک گفتمان باشد/مهم نيست مصداق انتخاباتي ما از اعضاي جبهه پايداري باشد يا خير


 
وي افزود:‌ در حال حاضر بحث مصداقي را زودهنگام مي‌دانيم و فكر مي‌كنيم پيش از اين كه بخواهيم مصداقي وارد مباحث انتخاباتي شويم بايد اين خط فكري را پيش بگيريم كه رئيس جمهور بايد نماينده يك گفتمان باشد و اينكه شخص مورد نظر كه برنامه‌اي را براي انتخابات ارائه مي‌دهد اهميت دارد لذا بايد مصداقي را كه تعيين مي‌كنيم توان پيگيري گفتمان جبهه پايداري را داشته و مهم نيست كه از اعضاي جبهه بوده يا فرد ديگري انتخاب شود.
 
لنكراني پيرامون مطالبات جبهه پايداري از رئيس جمهور آينده اظهار داشت: دولت يازدهم بايد يك پله بالاتر از دولت دهم و ارزشي‌تر و نگاهي والاتر و كمك كننده به مباحث انقلابي داشته باشد چرا كه توان اجتماعي و رشد بيشتري پيدا كرده است.


*اگر قوه مجريه با حاشيه همراه نبود ميتوانست توفيقات بيشتري داشته باشد
 
سخنگوي جبهه پايداري متذكر شد:‌ اگر قوه مجريه در سالهاي اخير با برخي حاشيه‌ها همراه نبود؛ مطمئن هستيم توفيقات اين قوه مي‌توانست بيش از اينها باشد.
 
وي اظهار داشت: نگاه ما به انتخابات و رياست جمهوري نگاه موضوعي نيست بلكه اين عرصه صحنه‌اي است در صحنه‌هاي ديگر كشور كه مي‌تواند به ترويج گفتمان تبديل شود و تنها ويژگي كه ايام انتخابات دارد اين است كه حضور و مشاركت حداكثري مردم را همراه دارد كه موضوعيت پيدا مي‌كند.
 
لنكراني بيان داشت:‌ موضع ما ترويج گفتمان اصولي انقلاب و اجرايي كردن آن است كه شكل‌گيري آن با انتخابات رياست جمهوري همزمان مي‌شود. 


* نگاه فردي داشتن در انتخابات رياست جمهوري مي‌تواند باعث برخي از انحرافات شود


 
سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به كانديدا شدن در رياست جمهوري گفت:‌ همچنان تاكيد مي‌كنم در بحث رياست جمهوري نگاه فردي داشتن به موضوع مي‌تواند باعث برخي از انحرافات شود. 


*وضعيت ارزي کشور، بحث تسويه حساب با انقلاب نيست


 
وي درباره بحث وضعيت ارزي جامعه بيان داشت:‌ هر چند كه وضعيت سختي است، كسي گمان نكند كه عده‌اي مي‌خواهند با انقلاب اسلامي تسويه حساب كنند و مردمي كه مدافع انقلاب هستند با اراذل و اوباش برخورد مي‌كنند.
 
لنكراني ادامه داد:‌ كسي فكر نكند كه مي‌تواند اين صحنه را با تعارض همراه كند و روشن است كه تمام كساني كه در اين انقلاب آبرويي دارند و موظف به خدمتگزاري هستند در اين صحنه نقش‌آفريني مي‌كنند و بي انصافي است كه ما يك بعد را در نظر بگيريم و از ابعاد ديگر آن غافل باشيم. 

 
وي با اشاره به بحران ارزي در کشور گفت: دشمن براي ما شرايطي پيش آورده (تحريم ها) و درصدد است که مشکلاتي را در کشور دامن بزند اما مسئولين سعي در حل آن دارند در حالي که عده‌اي از اين آشفته بازار سود برده و سعي دارند با هوشمندي از آب گلالود ماهي بگيرند؛ همچنين بخشي ديگر با انگيزه سياسي وارد اين مرحله شدند .
 
سخنگوي جبهه پايداري در ادامه تاکيد کرد: برخي از افراد با نزديک شدن به مراکز تصميم گيري، کسب اطلاع مي‌کنند و به اين بحران‌ها دامن مي‌زنند.
 
باقري لنکراني با اشاره به افزايش نقدينگي گفت: افزايش نقدينگي و نبود ساز و کار اطمينان بخش و مناسب براي اين روند باعث شد تا کنترل آن به خوبي در قوه مجريه و مقننه کنترل نشود و افزايش نقدينگي را دامن بزند. 


*افزايش نقدينگي و کسري بودجه جزو عوامل مهم دامن زدن به تحريم‌ها است


وي هم چنين مطرح کرد: افزايش نقدينگي، کسري بودجه جزو عوامل مهمي است که به تورم دامن مي‌زند لذا بايد معلوم کنيم که نقدينگي بايد در کجا افزايش يابد.
 
وي تصريح کرد: يکي از معضلات امروز ما اين است که نگاه علمي و کارشناسي را با وفاق بين دو قوه شاهد هستيم اما به نظر مي‌رسد سيگنال‌‌هاي متفاوت از نهادهاي حکومتي مشاهده مي‌شود لذا بايد همدلي بيشتري بين قوا شاهد باشيم تا اين بحران را پشت سر بگذاريم.
 
وي اذعان داشت: يک گناه نابخشودني که کسي در اين وضعيت بخواهد بر بحران دامن بزند و به جاي اينکه قوا بخواهند به يکديگر جواب بدهند بايد با هم تشريک مساعي کنند.
 
لنکراني با اشاره به برخي از طرح‌هايي که در مجلس تدوين مي‌شود اظهار داشت: نگران مطرح شدن برخي طرح‌ها در مجلس هستيم که بايد برخي از آن‌ها تدوين شود تا رانت ايجاد نشود؛ آزموده را آزمودن خطاست و بايد اعتماد دو قوه و تلاش براي برون رفت از وضعيت فعلي شکل بگيرد.
 
وي در پاسخ به اينکه چرا اساسنامه جبهه پايداري را به کميسيون ماده 10 احزاب نفرستاديد، گفت: بايد در کشور قانون مدارانه پيش برويم لذا به دنبال راه حل قانوني هستيم که ضمن حفظ تمايل از احزاب به مرجع قانوني دست يابد. 


*مجلس ظرفيت‌هاي خوبي دارد
 
سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به اينکه آيا جبهه پايداري قصد دارد توسعه گفتماني خود را در مجلس پيگيري کند، اظهار داشت: فکر مي‌کنم که مجلس فعلي ظرفيت‌هاي خوبي دارد که مي‌تواند بهتر مورد استفاده قرار گيرد؛ اگر مجلس به موضوع قانون‌گذاري اهميت بيشتري دهد و از ظرفيت‌هاي بيشتري استفاده کند و خود را از نظرات کارشناسي محروم نکند مي‌شود مسائل گفتماني را در آن پيگيري کرد.
 
وي گفت: کار قبيله اي و فراکسيوني در مجلس کم شده و به سمت جهت گيري‌هاي کارشناسانه پيش‌ مي‌رود لذا وضعيت مجلس بهتر از وضعيت فعلي که در حال حاضر است، مي شود.
 
لنکراني افزود: کار کارشناسي را بايد بر مبناي ارزشها و باورهاي ديني پيش بگيريم نه نظرات کارشناسانه و سکولار.
 
وي درباره آينده جبهه پايداري اذعان داشت: آينده جبهه پايداري از اين منظر که در سال آينده کجا هستيم مهم نيست بلکه مهم اين است که وقتي به تک تک صحنه هاي گذشته نگاه مي کنيم ببينيم چگونه به وظايف خود عمل کرده‌ايم لذا جبهه بايد بستري براي به تحقق پيوستن تکاليف اعضاي آن باشد.
 
باقري لنکراني در رابطه با نشست خبري رئيس جمهور با اصحاب رسانه گفت: بايد به اين نکته توجه شود وقتي مي‌خواهيم قضاوت کنيم بايد نکات مثبت و منفي را در نظر بگيريم؛ همدلي و همراهي يکي از حلقه هاي مفقوده تشريک مساعي است؛ هر قوه وظايفي دارد و بايد بر طبق قانون بر آن وظيفه عمل کند. 


*اگر قوا از همه ظرفيت ها براي حل مشکلات مردم استفاده نکنند، فرصت سوزي کرده‌اند


وي تاکيد کرد: اين موضوع را به عنوان يک مطالبه مردمي مي دانيم که همه قوا بايد ظرفيت ها را براي حل مشکلات مردم به ميدان بياورند و همه تلاش ها بايد در اين راستا رقم خورد در غير اين صورت فرصت سوزي کرده اند.
 
وي تشريح کرد: نبايد به دنبال ترويج افراد يا به دنبال اثبات خود باشيم و اين پرداختن به موضوعات فرعي به جاي مسائل اصلي است .
 
سخنگوي جبهه پايداري در ادامه اين نشست خبري در رابطه با وحدت ملي  اظهار داشت: انقلاب اسلامي يک مسير بلوغ و بالندگي را پيموده و شايد خيلي حرفها در بيست سال پيش طرفداران زيادي پيدا مي‌کرد اما در حال حاضر چنين نيست و منظور از دولت وحدت ملي اين است که ما همه کساني را در گذشته در مناصب سياسي بودند و برخي سوء استفاده ها را کردند دوباره بر سر کار قرار بگيرند.


*مطرح کنندگان طرح وحدت ملي خواهان ثابت کردن خود تحت اين عنوان هستند


 
وي بيان داشت: بايد بفهميم محتواي وحدت ملي چيست و کساني که دارند مطرح مي‌کنند اين موضوع را کساني هستند که چندين بار مورد آرا و نظرات قرار گرفتند و مي‌خواهند خود را تحت اين عنوان ثابت کنند.
 
وي همچنين اظهار داشت: اگر محتوا اين مسئله باشد که کساني که آلوده به فساد نشدند و باورشان اين نيست که براي حل مسايل با آمريکا سازش کنيم مطلوب دل همه است. 


*رئيس جمهور بايد تيم و گروه همراه داشته باشد 


 
وي افزود: رئيس جمهور بايد تيم و گروه همراه داشته باشد . 


*از توقيف يک رسانه خوشحال نمي‌شوم/فضاي رسانه بايد بيش از گذشته به گفتمان انقلاب بپردازد
 
سخنگوي جبهه پايداري درباره توقيف روزنامه شرق خاطر نشان کرد: هيچ گاه از توقيف يک رسانه خوشحال نمي‌شوم اما اين بدان معنا نيست که در بيان رسانه‌اي خود خط قرمز نداشته باشيم؛ معتقديم که فضاي رسانه‌اي بايد بيش از گذشته به گفتمان انقلاب؛ عدالت بپردازد اما متاسفانه يکي از معضلاتي که با آن مواجه هستيم اختلاف افکني بين مسئولان از سوي رسانه هاست که به ضرر کشور و منافع ملي است و بايد مطالبه مسائل اساسي کشور را دنبال کنيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: باقری ، لنکرانی ، پایداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار