تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن امروز چهارشنبه 13 موافقتنامه و یادداشت‌تفاهم همکاری اقتصادی امضا کردند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، سومین نشست کمیته عالی مشترک فلسطین و اردن امروز در رام الله به ریاست جواد الناجی وزیر اقتصاد فلسطین و شبیب عماری همتای اردنی او در امان تشکیل شد . در این نشست مشترک طرفین سیزده موافقتنامه و یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی امضا کردند.

جواد الناجی پس از امضای این موافقتنامه ها درکنفرانس خبری گفت :« موافقتنامه های امضا شده شکل جدیدی ازحمایت اردن از فلسطین است ، به ویژه در شرایط حساس فعلی که تشکیلات خودگردان با بحران مالی و سیاسی شدیدی مواجه است ».

وزیر اقتصاد اردن نیز اعلام کرد امضای موافقتنامه جدید بخشی از اجرای تعهدات اردن است تا بتواند از همه ظرفیتهایش برای حمایت از فلسطین استفاده کند.

عماری در این کنفرانس خبری بر اهمیت روابط فلسطین و اردن و گسترش سطح روابط دو جانبه تاکید کرد .

 در همین حال عبد الحفیظ نوفل معاون وزیر اقتصاد فلسطین اعلام کرد بر اساس مفاد موافقتنامه های امضا شده بین اردن و فلسطین ، طرفین در بخشهای کشاورزی ، انرژی ،آموزش ، اقتصاد ، صنایع ، بازرگانی و تشویق سرمایه گذاری همکاری می کنند .

نوفل تاکید کرد با امضای این موافقتنامه های همکاری اقتصادی مشترک فلسطین و اردن به ویژه سرمایه گذاری اردن در اراضی فلسطین و مبادله تجاری بین رام الله و امان گسترش می یابد.

وی خاطر نشان کرد امضای این موافقتنامه ها فرصت مناسبی برای تشکیلات خودگردان فلسطین فراهم خواهد کرد تا از تجربیات و پیشرفت اقتصادی اردن در بخشهای مختلف استفاده کند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار