اين روزها گروه معارف، دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامي مرکز سيمافيلم ساخت آثار متعددي را در دستور کار دارد که در ميان آن ها آثار کارگرداناني چون بهرام بهراميان، فرزادمؤتمن، احمدمرادپور، عليرضا افخمي، پرويزشيخ‌طادي، حجت قاسم‌زاده اصل، اميدبنکدار، کيوان علي محمدي ومحمدحسين لطيفي به چشم مي‌خورد.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  حجت‌الاسلام حسين رحيم‌زاده مدير گروه معارف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامي مرکز سيمافيلم درباره جديدترين فعاليت‌هاي اين گروه گفت: از ميان آثار آماده پخش در موضوع دفاع مقدس مي‌توان به فيلم‌هاي تلويزيوني "ژنرال" ساخته علي شاه‌حاتمي، "پنج روز مقاومت" به کارگرداني صادق پروين آشتياني و "گمگشته" سعيد ابراهيمي‌فر اشاره کرد. همچنين برخي آثار نيز در مرحله نگارش يا پيش توليد به سر مي‌برند.


وي افزود: منتظريم شرايط توليد براي فيلم تلويزيوني "آخر خط" نوشته شاپور شهبازي هم فراهم شود تا در فصل پاييز آن را کليد بزنيم.

نگارش سريال 5قسمتي "پرواز در ارتفاع صفر" نيز توسط سيد محمد بهشتي پايان يافته و قرار است به کارگرداني بهرام بهراميان با داستاني درباره خلبانان نيروي هوايي در روزهاي اول جنگ ساخته شود. اين سريال به زندگي خانوادگي خلبانان مي‌پردازد. تهيه‌کننده اين پروژه فاخر محمد نشاط است.

رحيم‌زاده از "حس تماس" به‌عنوان اثر جديد داريوش ياري سازنده فيلم تحسين شده "حبيب" نام برد و ادامه داد: اين اثر به تهيه‌کنندگي علي خليلي و نوشته مهدي شيرزاد اواخر مهر ماه جاري کليد خواهد خورد.

هم چنين توليد 3فيلم تلويزيوني را به مرتضي رزاق‌کريمي سپرده‌ايم که از اين ميان "يک دقيقه و يازده ثانيه" به کارگرداني مصطفي رزاق‌کريمي با پايان تصويربرداري در مرحله تدوين به سر مي‌برد.

مدير گروه معارف، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مرکز سيما فيلم با اشاره به ساخت فيلم تلويزيوني ديگري با نام "آهسته در سکوت" توضيح داد: رزاق‌کريمي اين فيلم را به کارگرداني فرزاد مؤتمن تهيه مي‌کند.

متن اين فيلم را نيز مرجان اشرفي‌زاده نوشته است. متن ديگري به نام "بهت و لرزه" را نيز اشرفي‌زاده به نگارش درآورده که ممکن است کارگرداني‌اش را خود بر عهده بگيرد.

به دنبال يک نابازيگر براي شخصيت روحاني

وي با اشاره به پيش توليد فيلم تلويزيوني "آه و آينه" توسط عباس رافعي اظهار کرد: متن اين فيلم را جابر قاسمعلي نوشته و اکنون در مرحله انتخاب بازيگر نقش اصلي که يک روحاني است. احتمال استفاده از نا بازيگر نيز براي اين کار وجود دارد. رحيم‌زاده ادامه داد: سريال "بانوي خاکستري" نوشته حامد عنقا نيز به تهيه‌کنندگي علي جليلوند در مرحله پيش توليد به سر مي‌برد. اين سريال در 6 قسمت 30 دقيقه‌اي در فضاي مناسبتي و با داستاني متفاوت ساخته مي‌شود.

مدير گروه معارف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامي سيمافيلم از فيلم "روزي مي‌آيد" به تهيه‌کنندگي اکبر نبوي و کارگرداني ابراهيم شيباني نام برد که در مراحل پاياني تصويربرداري است و افزود: "زري و زيبا" نيز به نويسندگي و کارگرداني شاهپور شهبازي و تهيه‌کنندگي مجيد پري‌خواه توليد مي‌شود.

وي به فعاليت اين گروه در عرصه مستند اشاره کرد و گفت: "اردوگاه اشرف" در يک قسمت 50 دقيقه‌اي در مرحله تدوين است. همچنين ساخت مستند 2 قسمتي ديگري درباره آغاز و پايان دفاع مقدس به تهيه‌کنندگي محمد شکيبانيا نيز در دستور کار قرار دارد.

سريال شهيد باقري؛ مصوبه استاني رئيس جمهور

رحيم‌زاده افزود: سريال "مدرسه ياران" اثر دفاع مقدسي ديگري است که در مرحله نگارش به سر مي‌برد و درباره 13 دانش آموز بيجاري است که قصه‌شان به نحوي به دفاع مقدس مربوط مي‌شود. مجموعه تلويزيوني الف‌ويژه‌اي نيز درباره شهيد باکري خواهيم داشت که به کارگرداني احمد مرادپور و در مشارکت با استانداري آذربايجان غربي ساخته مي‌شود. اين طرح از مصوبات استاني سفر رياست جمهوري است.مدير گروه معارف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامي يادآور شد: سريال ديگري با نام "ضلع سوم" درباره شهيد مجيد شريف واقفي در 40 قسمت در مرحله نگارش است و براي وفاداري به تاريخ در اين متن اهميت ويژه‌اي قائل شده‌ايم. هم چنين عليرضا افخمي مجموعه اي اپيزوديک با نام "راز" را در 13 قسمت در مرحله پيش توليد دارد و اين کار را کارگردان‌هاي متعددي خواهند ساخت.

عرفان‌هاي نوظهور در اثر جديد شيخ‌طادي

رحيم‌زاده گفت: سريال 26 قسمتي "سحرخيزان" در حوزه عرفان‌هاي نوظهور و منحرف در مرحله پيش توليد قرار دارد. کارگرداني آن برعهده پرويز شيخ‌طادي است. مجموعه 13 قسمتي "يلدا" به کارگرداني حسن ميرباقري نيز در مرحله تصويربرداري است که متن آن را سيد داوود ميرباقري نوشته، تهيه‌کنندگي آن را بهروز خوش رزم برعهده دارد و موضوع آن سوگواري سيدالشهداء(ع) است.وي تصريح کرد: درصدد هستيم سريال هفتگي با موضوعات اجتماعي و مسائل حوزه اخلاق و رفتار به تهيه‌کنندگي حجت قاسم‌زاده اصل را بسازيم وکارگردان برخي قسمت‌هاي آن نيز خود قاسم‌زاده است.مدير گروه معارف، دفاع مقدس و انقلاب سيمافيلم افزود: سريالي که تصور مي‌کنم آذرماه کليد بخورد "حال ما خوب است؟!" نام دارد. طرح داستان را رامين حيدري فاروقي نوشته و اميد بنکدار و کيوان علي‌محمدي کارگرداني‌اش را بر عهده خواهند داشت. اين مجموعه 40 قسمتي در حوزه موانع و آسيب شناسي توليد ملي تلاش دارد بر محور تبيين "حق و احترام" به نوعي به نقد اجتماعي وفرهنگي بپردازد.

3 مقطع تاريخي به روايت ابراهيم شيباني

رحيم‌زاده خاطرنشان کرد: 3مجموعه درباره انقلاب خواهيم ساخت که متن آنها در حال نگارش است. يکي "آخر پاييز" که انقلاب را در 3دوره مدنظر قرار مي‌دهد و در بستر برگزاري مجلس سوگواري در يک خانه 3مقطع زماني يعني بعد از 28 مرداد، بعد از 15 خرداد و پيش از پيروزي 57 شکل مي‌گيرد. ابراهيم شيباني مديريت متن و کارگرداني اين مجموعه 13 قسمتي را برعهده دارد و امير عربي در حال نگارش آن است.

وي ادامه داد: هم چنين منتظر فراهم شدن شرايط براي توليد فيلمنامه "خانه‌اي براي فردا"هستيم. اين کار در 20 قسمت مناسب با نوجوانان و جوانان به 3ماه آخر انقلاب پيروزي در سال 57 مي‌پردازد و وحيد نيکخواه آزاد آن را نوشته است. پروژه ديگري نيز با نام "پاييز 57" داريم که هنوز نويسنده آن انتخاب نشده است.

پيش توليد براي دکور سريال لطيفي و قرارداد نگارش "سلمان فارسي" ميرباقري

رحيم‌زاده افزود:‌ سريال الف‌ويژه "دستي بر ثريا" در خصوص زندگي خواجه نصيرالدين طوسي به نويسندگي حامد عنقا و کارگرداني محمدحسين لطيفي مراحل تصويب طرح فيلمنامه را در طرح و برنامه سيما مي‌گذراند و با تصويب طرح سريال همزمان نگارش فيلمنامه 40 قسمتي و نيز پيش توليد براي دکور، لوکيشن، لباس و ملزومات صحنه آغاز خواهد شد.

وي گفت: هم چنين سريال الف‌ويژه "سلمان فارسي" به نويسندگي و کارگرداني سيد داوود ميرباقري در مرحله عقد قرارداد تحقيق و نگارش است و توليد آن به‌زودي آغاز مي شود. 

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار