مدیر گمرک شهرستان مرزی بیله‌سوار گفت:‌ آمار ترانزیت خارجی کالا از گمرکات بیله‌سوار از مرز 170 هزار تن گذشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احد محمدی دیروز در جلسه توسعه گمرک شهرستان بیله‌سوار افزود: ما یک روند رو به جلو را در ترانزیت خارجی و داخلی در گمرک بین‌المللی بیله‌سوار شاهد هستیم به طوریکه ترانزیت داخلی ما نیز هشت هزار و 570 تن کالا بوده است.

وی یکی از ابزارهای قانونی در تحقق اقتصاد مقاومتی را تقویت جبهه صادرات و تولید داخلی اعلام کرد و گفت: ما هر چه قدر در تولید داخلی توانمند باشیم به همان میزان در صادرات محصول به بالندگی و شکوفایی می‌رسیم و واردات ما نیز به حداقل می‌رسد.

محمدی با بیان اینکه در نیمه‌ای از اول امسال صادرات ما رشد مناسبی داشته است، افزود: از نظر وزن صادرات کالا از گمرک بیله‌سوار 50 درصد و از نظر ارزش 70 درصد رشد یافته است.

مدیر گمرک شهرستان مرزی بیله‌سوار با اشاره به رقم کالاهای صادر شده از گمرک بیله‌سوار گفت: در نیمه اول سال سه هزار و 400 تن کالا از گمرک بیله‌سوار صادر شده که ارزش این میزان صادرات بالغ بر 38 میلیون و 700 هزار دلار بوده است.

وی افزود: در این مدت با افزایش واردات نیز روبه‌رو بودیم به طوریکه 16 هزار تن کالا از گمرک بیله‌سوار وارد کشورمان شده است.

مدیر گمرک بیله‌سوار ارزش واردات را نیز چهار میلیون و 258 هزار دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به پارسال حدود 200 درصد از نظر وزن و 350 درصد از نظر ارزش رشد نشان می‌دهد.

محمدی همچنین به کاهش 20 درصدی ورود مسافران به گمرک بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: این کاهش به دلیل برخی از مشکلات پیش آمده در بحث روادید بوده که به سرعت برطرف شده است که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال این کاهش جبران شود./س

برچسب ها: اردبیل ، ترانزیت ، خارجی ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.