معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال بالغ بر 40 هزار تن انواع بذور سیب‌زمینی در کلاس‌های مختلف تولید و در اختیار زارعان و کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ خلیل نیکشاد دیروز در جلسه بررسی مشکلات سیب‌زمینی‌کاران اردبیل افزود: ما این بذور را در طبقات و کلاس‌های پیش پایه، مادری و گواهی شده در سطح استان تولید کرده و راهی بازار مصرف کردیم.

وی با اشاره به قابلیت این استان در تولید انواع محصولات زراعی و باغی گفت: این استان قطب ممتاز تولید بذور مختلف کشاورزی در ایران است که جایگاه اصیل خود را همچنان حفظ کرده است.

نیکشاد افزود: ما در آستانه برداشت محصول سیب‌زمینی از دشت اردبیل، نیر و نمین هستیم به طوریکه بیش از 24 هزار و 500 هکتار از اراضی این استان به زیر کشت این محصول استراتژیک رفته که امیدواریم تا نیمه آبان ماه برداشت ادامه پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین به کیفیت بالای تولید سیب‌زمینی در این استان اشاره کرد و گفت: ما صنایع فرآوری سیب‌زمینی کم داریم و شایسته است مجوزهای لازم در این زمینه صادر شود تا بخشی از تولیدات استان با فرآوری به چرخه مصرف بازگشته و زمینه اشتغال و کارآفرینی را نیز به صورت مطلوب شاهد باشیم./س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، بذر ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.