برخي نمايندگان مجلس عراق اقدام امريکا را در حذف نام منافقين از فهرست تروريست ها محکوم و ان را نشانه دوگانگي در برخورد سياسي امريکا توصيف کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الموتمر ؛ عمار الشبلي نماينده مجلس عراق نوشت اين اقدام امريکا کاملا با مفهوم تروريستي که امريکا ان را توصيف ميکند در تضاد است.

الشبلي اضافه کرد : امريکا منافقين را از فهرست تروريسم خارج مي کند اما همچنان به انها اجازه ورود به خاک خود را نمي دهد و اين جزو دوگانگي سياست امريکا است. وي اضافه کرد اهداف اصلي حذف نام منافقين کاملا سياسي و بر خلاف خواسته عراق است اما با اين وجود عراقي ها همچنان بر اخراج اين گروهک از عراق تاکيد دارند .

احسان العوادي ديگر نماينده مجلس عراق نيز گفت موضع امريکا کاملا سياسي است و واشنگتن با چنين اقدامي در واقع مي خواهد عليه ايران و برخي ديگر از کشورها اعمال فشار کند.

حامد المطلگ عضو کمسيون امنيت و دفاع مجلس عراق نيز مي گويد  چنين اقدامي از امريکا هرگز دور از انتظار نبود ، انها همواره در سياست خارجي خود برخورد دوگانه دارند .

المطلگ اضافه کرد : امريکا انها را از فهرست تروريستي خود خارج کرد اما به درخواست عراقي ها براي دادن پناهندگي به انها در خاک امريکا پاسخ منفي داد ، چون انها نمي خواهند چنين سازماني را در خاک خود مستقر کنند.

المطلگ مي افزايد  امريکائيها در برخوردهاي دوگانه خود منافع ملت ها را در نظر نمي گيرند و بر اساس حفظ منافع خود با ديگر کشورها و حتي سازمان ها عمل ميکنند و امروز منافع انها ايجاب کرده است تا اين گروهک را از فهرست تروريست ها خارج کند و دوگانگي در سياست امريکا براي ما عراقي ها و حتي براي همه سياستمداران جهان جاي تعجب نيست .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار