آمريکا؛ موسس گروه‌هاي تندروي تروريستي

روزنامه روسي "روسيا اليوم" در گزارشي نوشت آمريکا و متحدانش گروههاي تروريستي تندرو را ايجاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسيااليوم ؛‌ ميخائيل ليونتيف درباره هشدار رئيس سازمان امنيت فدرال روسيه در مورد احتمال دستيابي گروههاي تروريستي به سلاحهاي کشتار جمعي در سايه اوضاع وخيم منطقه خاورميانه تصريح کرد: حضور و فعاليت گروههاي تروريستي مسئله آشکاري است و نيازي به گزارشهاي اطلاعاتي براي تاييد اين مسئله نيست. کافي است شما رسانه ها را دنبال کنيد تا ببينيد که اين افراد کنترل اوضاع را در ليبي در دست دارند و در سوريه، مصر و يمن هم حضور دارند. گروههاي تروريستي در بعضي مناطق به صورت دشمن غرب و در بعضي ديگر مناطق مانند يک متحد و سرباز براي غرب عمل مي کنند. بر کسي پوشيده نيست که تروريستها که بسياري از آنها عضو القاعده هستند به منطقه اعزام مي شوند.

ليونتيف افزود: سلاحهاي شيميايي و بيولوژيک در منطقه فقط در اختيار اسرائيل است و دستيابي گروههاي تروريستي به سلاحهاي کشتار جمعي اسرائيل در صورتي امکان پذير است که سياستهاي آمريکا در منطقه باعث فروپاشي اين رژيم شود. اما اين سناريو در شرايط کنوني امکان پذير نيست. من منظور رئيس سازمان امنيت فدرال روسيه در مورد دستيابي تروريستها به سلاحهاي کشتار جمعي را درک نمي کنم.

وي درباره احتمال خروج کامل نيروهاي آمريکايي از افغانستان اضافه کرد: من سخنان رئيس سازمان امنيت فدرال روسيه در اين باره را درک مي کنم. مسکو خواهان باقي ماندن نيروهاي آمريکايي در افغانستان است، زيرا واشنگتن با دخالت در اين کشور باعث آشوب در آن شد و بايد در اينجا تا زمان برقراري ثبات باقي بماند. البته ما از تلاش آمريکا براي ايجاد پايگاه هاي راهبردي در اوکراين ناراضي هستيم. هدف آمريکا از حضور در افغانستان بيشتر رويارويي با چين است، هر چند که ما هم از ايجاد پايگاه هاي نظامي آمريکا در اين کشور ناراضي هستيم.

وي گفت: القاعده ابزاري است که آمريکا از آن براي ترساندن جهان استفاده مي کند. ترديدي وجود ندارد که بعضي گروههاي وابسته به القاعده در واقع از طرف سازمانهاي اطلاعاتي بعضي کشورها اداره مي شود. اين گروهها در نهايت به ضرر کشورهايي خواهند بود که به آنها کمک کردند. اکنون در واقع قطر و عربستان سعودي اتحاديه عرب را اشغال کرده اند. بعضي کشورها که با برنامه هاي غرب مخالف هستند مانند الجزاير و مغرب با احتياط عمل مي کنند. ما مي توانيم با اين کشورها تعامل داشته باشيم. اما ما در زمينه امنيتي شريک سوريه هستيم.

برچسب ها: آمریکا ، موسس ، تروریست ، تندرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار