یک کارشناس لبنانی درباره سوء استفاده ناتو از تنشهای مرزی ترکیه و سوریه هشدار داد و تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو از این مسئله به عنوان بهانه ای برای مداخله در سوریه استفاده کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از پرس تی وی، مفید جابر تحلیلگر مرکز مطالعات خاورمیانه در بیروت گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته تنش در روابط سوریه و ترکیه بسیار بالا گرفته است. این احتمال وجود دارد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو از این مسئله به عنوان بهانه ای برای مداخله در سوریه استفاده کند.

وی افزود:  اوضاع در منطقه بسیار ملتهب است و ناتو می تواند از آن به عنوان بهانه ای برای اقدام نظامی بهره بگیرد حتی اگر روسیه و چین با این اقدام مخالف باشند. مجوز امروز پارلمان ترکیه درباره اقدام نظامی دولت با آن که گفته می شود مجوز جنگ نیست درواقع برای همین منظور است. ترکیه از مدتها قبل در سوریه مداخله دارد.

جابر تصریح کرد: انتقال تسلیحات به داخل سوریه برای حمایت از شبه نظامیان سوری و آموزش دادن به این افراد و پناه دادن به آنها از جمله اقداماتی است که ترکیه در جهت مداخله در امور سوریه انجام داده است. اما دولت ترکیه باید نگران آن باشد که این گونه اقدامات می تواند مناطق مرزی خودش بویژه مناطق جنوب کردنشین را ملتهب کند و ناامنی داخلی را در ترکیه به ارمغان بیاورد.
برچسب ها: ترکیه ، ناتو ، سوریه ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهرناز
۰۱:۲۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۱
با مخالفت روسيه به دخالت ناتو درسوريه
بايد اميدوار باشيم اين اتفاق نيفتد.دران صورت يك جنگ بزرگ اتفاق مي افتد.
اين نتانياهوي ديوانه اخر يك جنگ راه مي اندازد.كجا معلوم نيست.خود خود شيطان است.
آخرین اخبار