راجه پرویز اشرف نخست وزیر پاکستان امروز پنجشنبه به سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت اجماعی در پاکستان وجود دارد که روابط با روسیه باید هر چه بیشتر تقویت شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، نخست وزیر پاکستان در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه در اسلام آباد گفت :« روسیه به علت ارتباطاتش با اروپا و آسیا بسیار مهم است ».

نخست وزیر پاکستان گفت اسلام آباد و مسکو در خصوص بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله افغانستان، سوریه و شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین سازمان همکاری شانگهای همگرایی دارند.

راجه پرویز اشرف خاطر نشان کرد پاکستان به دنبال افزایش روابط اقتصادی با روسیه و استفاده از تخصص و تجربه این کشور به ویژه در بخش انرژی است.

نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد که پیشرفتی همچنین در همکاری بین دو کشور برای بهبود وضع راه آهن در پاکستان حاصل شود.

وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت کمیسیون بین دولتی دو کشور برای پیشبرد همکاری های اقتصادی بین پاکستان و روسیه تلاش کرده است.

وی افزود روسیه برای رایزنی با پاکستان اهمیت قائل است و بی صبرانه منتظر شرکت پاکستان در نشست آینده سازمان همکاری شانگهای است که قرار است در قرقیزستان برگزار شود.
برچسب ها: روسیه ، پاکستان ، دیدار ، روابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار