برگزاری هر ساله جشنواره فیلم کودک یادبودی برای این سینمای فراموش شده است.

غلامرضا آزادی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از انقلاب اهمیت خاصی به سینمای کودک داده می شد زیرا این سینما، افتخار آفرین و سینمای سلامتی برای کشور محسوب می شد.
وی افزود: قشر وسیعی از افراد جامعه را کودک و نوجوان تشکیل داده است که آینده ما به دست آنان است آزادی که خود بنیانگزار سینمای فانتزی در کشور است گفت: تمامی دغدغه و هم و غم ما سینمای کودک بود تا جایی که "دختر قانوس خیال" را برای کودک تاسیس کردیم و در ژانرهای مختلف فیلم برای کودک تولید می شد.
این تهیه کننده به علاقه دیگر فیلمسازان در زمینه ساخت آثار کودک اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی بود که کارگردانی چون عباس کیارستمی برای سینمای کودک فیلم می ساخت و ما در طول یک ماه شاهد چند فیلم در زمینه سینمای کودک بودیم اما متاسفانه به مروز زمان این سینما افت پیدا کرد و به نوعی حمایت دولت و آموزش و پرورش از بین رفت.
وی همچنین به نقش آموزش و پرورش در رشد سینمای کودک اشاره کرد و اظهار داشت: مقصر اصلی در این زمینه آموزش و پرورش است آن ها باید بچه ها را عادت به سینما رفتن دهند بچه ها تمایل دارند با یکدیگر به تماشای فیلم بنشینند.
آزادی همچنین به عدم اکران فیلم کودک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امروز دیگر سینمای کودک وجود آنچنانی ندارد به جز به جشنواره کودک که محلی برای عرضه کردن فیلم های کودک است دیگر جایی برای نمایش این فیلم ها نداریم متاسفانه سال گذشته هیچ فیلم کودکی اکران نشد زیرا دیگر برای کسی اهمیت ندارد که فیلم کودک اکران شود.
تهیه کننده فیلم سینمایی "دره شاپرک ها" بیان کرد: جشنواره فیلم کودک نوعی سالگرد و یادبود برای سینمای کودک است.
 وی خاطرنشان کرد: ما در قبال کودکان امروز مسئول هستیم و باید به نسل جدید جواب بدهیم که برای سینمای کودک چه کرده ایم./ي2
برچسب ها: جشنواره ، کودک ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار