در حالیکه نظرسنجی ها نشان داد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در اولین مناظره خود با میت رامنی نامزد جمهوریخواهان شکست خورده ، قرار است اوباما شکست دیگری را هم در عرصه اشتغالزایی متحمل شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی بی بی سی، بحران بیکاری در آمریکا همچنان بر مبارزات انتخاباتی آمریکا سایه افکنده است.
 پیش بینی شده است جدیدترین آمار از افزایش دوباره میزان بیکاری در ماه سپتامبر از رقم هشت و یک دهم به رقم هشت و دو دهم درصد حکایت داشته باشد. تا کنون وعده های دولت اوباما برای اشتغالزایی به نتیجه مطلوب نرسیده است. هم اکنون بیش از بیست و سه میلیون آمریکایی یا بیکار هستند یا شغل پاره وقت دارند یا به کل از پیدا کردن کار ناامید شده و دیگر فرم تقاضای کار را پرنکرده اند.
بسیاری از بیکاران در آمریکا مدارک دانشگاهی دارند اما مجبورند برای امرار معاش کارهایی را انتخاب کنند که اکثرا جزو مشاغل پست محسوب می شود و دستمزد کمی دارد. میزان بیکاری در آمریکا چهل و سه ماه متوالی است که بالای هشت درصد است. تاریخ آمریکا نشان داده تا کنون هیچ رئیس جمهوری نتوانسته است با چنین رقم بیکاری دوباره در انتخابات پیروز شود و هم اکنون خوشبینی در بازار کار آمریکا بسیار پایین است. اقتصاددانان می گویند علت این است که شرکتها تمایلی به استخدام افراد ندارند زیرا کنگره هنوز نتوانسته است درباره اهداف مالیاتی و هزینه ها به توافق برسد.
لوئیس الکساندر اقتصاددان آمریکایی گفت: من فکر نمی کنم این بلاتکلیفی در بازار تا رسیدن به توافق لازم در کنگره برطرف شود. به نظر من این وضع تا سال دوهزار و سیزده نیز ادامه خواهد داشت.
در هر حال تا خوشبینی درباره آینده اقتصاد آمریکا ایجاد نشود و مردم تمایلی برای خرج پولهای خود نداشته باشند، رکود روز به روز بدتر و بیکاری بیشتر خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار