سفیر روسیه در لبنان ضمن تاکید بر مخالفت کشورش با دخالت خارجی در سوریه، گفت: مسکو به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت اجازه دخالت نظامی را در سوریه نخواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، الکساندر زاسکبین در مصاحبه با این شبکه گفت: به نظر می رسد نوعی از خصومت میان طایفه ها در سوریه شکل گرفته است؛ در حالی که اساسا بحران سوریه در ابتدا به صورت تحرکاتی مردمی برای اصلاح طلبی و دمکراسی خواهی بود.

سفیر روسیه در لبنان، تاکید کرد نیروهای میهن پرست سوری باید در برابر تلاش ها برای فتنه انگیزی در این کشور هر چه سریع تر واکنش نشان داده و زمینه برگزاری گفت و گوی ملی را فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نظام سوریه ، با تمام دشمنانش درگیر جنگ شده است، دشمنانی که از شیوه های نظامی خطرناکی بر ضد نظام سوری استفاده می کنند؛ ما این مساله را درک می کنیم و توقف فوری خشونت ها را خواستاریم.

الکساندر زاسکبین درباره احتمال دخالت نظامی غرب در سوریه، گفت: با مشاهده رویدادهای عراق و لیبی می بینیم که پس از هر بار دخالت خارجی، کار برای کشورهای غربی سخت تر می شود؛ به عنوان مثال اوضاع لیبی در حال حاضر بی ثبات است، از این رو روسیه به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت اجازه نخواهد داد دخالت نظامی در سوریه روی دهد.

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، دخالت ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار