يک شرکت آمريکايي از آغاز حملات جديد سايبري به بانکهاي اين کشور خبر داد و در خصوص آسيب پذيري اين بانکها هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، کارشناسان امريکايي بر اين باورند که پاييز امسال شاهد موج تازه اي از حملات سايبري به نزديک به سي بانک و موسسه مالي امريکا خواهد بود.
اين کارشناسان پس از شناسايي سرنخهايي که به گفته آنان، نشانگر"عملياتي هماهنگ در مقياسي بزرگ" است، به موسسات مالي و بانکهاي امريکايي هشدار دادند که موج جديدي از حملات سايبري در انتظار پايگاه هاي اينترنتي آنان است.
بر اساس اين گزارش، مور اهوويا، پژوهشگر شرکت "RSA" در وبلاگ خود در پايگاه اينترنتي شرکت، از وجود يک "باند تبهکاري سايبري" خبر داد که به دنبال به راه انداختن حملاتي اينترنتي از طريق ارسال بدافزارهاي موسوم به "اسب تروا" است. اين برنامه هاي رايانه اي ظاهري مانند نرم‌افزارهايي واقعي دارند؛ اما چيزي جز بدافزار نيستند.
شرکت "RSA"، با تاکيد بر اين که بانکهاي امريکايي از دو ماه ديگر پيامدهاي اين بدافزارها را احساس خواهند کرد، خاطر نشان کرد حدود صد نفر عامل وقوع حملات فراواني خواهند بود که براي پاييز سال کنوني در نظر گرفته شده است.
اين در حالي است که گروهي اينترنتي موسوم به "عزالدين قسام" اعلام کرده است در چارچوب عملياتي با نام "ابابيل" به سه بانک امريکايي حمله خواهد کرد. اين حملات سايبري به دنبال حملات روزهاي هجدهم و نوزدهم سپتامبر به سه بانک در نيويورک صورت خواهد گرفت.
به گفته مور اهوويا، ارزيابي هاي شرکت "RSA" نشان مي دهد حمله اينترنتي پاييز امسال مهمترين حمله اي خواهد بود که تاکنون موسسات مالي امريکا را هدف قرار داده است.
بر اساس اين گزارش، بدافزار جديد از موتوري به نام "Gozi Prinimalka" برخوردار است که واژه اي روسي بوده و معناي آن "دريافت کردن" است. اساس کار اين موتور، راهيابي به خطوط ارتباطي موسسات است تا از اين طريق نرم افزارهاي "اسب تروا" اقدام به انتقال غير قانوني پول کنند. به گفته شرکت "RSA"، گروه اينترنتي "عزالدين قسام" از سال دو هزار و هشت تاکنون پنج ميليون دلار از بانکهاي امريکا سرقت کرده است.
اين شرکت تاکيد کرد بانکها و موسسات مالي امريکا بايد هر چه سريعتر شبکه هاي اينترنتي خود را به سامانه هاي دفاعي مجهز کنند تا مدت حملات به درازا نکشد.
اين هشدار در حالي مطرح مي شود که پيشتر چندين بانک امريکايي از وقوع حملاتي به پايگاه هاي اينترنتي خود خبر داده اند.
برچسب ها: بانک ، حمله ، سایبری ، آمریکا ، موسسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار