جمهوری اسلامی ایران به دنبال دانشگاه اسلامی است که قوانین شرع مقدس اسلام در آن جاری باشد.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي  باشگاه خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال دانشگاه اسلامی است، دانشگاهی که قوانین شرع مقدس اسلام در آن جاری و ساری است.

وی به 2 کارکرد مهم دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: از مهمترین کارکردهای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و دیگر رفع نیازهای جامعه است.

مهدی نژاد نوری خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه ها علاوه بر اینکه تعلیم، تربیت اسلامی را داریم با تربیت نیروی متخصص و متعهد می توانیم نیازهای جامعه را رفع کنیم.

مهدی نژاد نوری در ادامه ضمن تاکید بر پژوهش های کاربردی گفت: پژوهش های دانشگاهی باید در مسیر کاربردی حل نیازهای جامعه حرکت کند، دانشگاهی که دغدغه مردم نداشته باشد و صرفا بخواهد آموزش بدهد آن دانشگاه تعریف ما نیست.

وی افزود: دانشگاه های نسل سوم، دانشگاه های کارآفرین است یعنی دانشگاه ها باید در معاملات اقتصادی نقش اساسی و راهبردی خوشان را نشان بدهند که البته در این راستا ارتباطات خوبی با صنعت برقرار شد و از طریق مراکز پژوهش و پارک های علم و فناوری در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است .

وی خاطر نشان کرد: ما در شورای عالی عتف 38 طرح کلان را به تصويب رسانده که با حضور دانشگاه و صنعت در حال اجرای آن هستیم چنانچه وزارت علوم تحقیقات و فناوری آماده مشارک در رفع نیازهای دستگاه های اجرایی و صنعت است و در این زمینه تمام تلاش مادی و معنوی خود را دریغ نمی کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار