در این ده روزی که تا بازی ایران و کره جنوبی مانده بحث های انتقادی و صحبتهای تفرقه افکن در فوتبال را فراموش کنیم و تنها به حمایت از تیم ملی فکر کنیم.

 به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، شاید خیلی ها هشتم آذر 1376 فراموش نکردند  حذف استرالیا و صعود ایران به جام جهانی 1998 و جشن ملی ای که آن روز در تمام ایران برپا بود در خاطر خیلی از فوتبالدوستان و یا غیر فوتبالی ها ماندگار است؛

البته روز 18/3/84 و بازی ایران و بحرین نیز روز ماندگاری در تاریخ فوتبال ایران بود، در آن روز هم ملی پوشان فوتبال کشورمان با شکست دادن بحرین به جام جهانی صعود کردند و باعث خوشحالی مردم کشورمان شدند.

 پس از جام جام جهانی 2006 فوتبال ما دیگر روزی مثل آن روزها که تمام مردم در خیابان ها به جشن و پایکوبی بپردازند ندید، البته بودند روزهایی که تیم های باشگاهی ما نظیر استقلال و پرسپولیس و سایر تیم ها با قهرمانی های اندکشان طرفداران خود را خوشحال کنند اما موفقیت تیم ملی چیز دیگری است.

 پس از ناکامی تیم ملی کشورمان در راه رسیدن به جام جهانی 2010 مردم فوتبالدوست کشورمان تا حدود زیادی با فوتبال قهر کردند و استادیوم های ما حتی برای بازی های تیم های پرطرفدار نیز سکوهای خالیش بسیار بیشتر از سکوهایی است که تماشاگران آنها را اشغال کرده اند مگر در بازی هایی بسیار انگشت شمار که برای مردم حساس باشد.

 ناکامی های پی در پی تیم ملی همراه شد با افت دو تیم پرطرفدار فوتبال ما و اوضاع این ورزش پرطرفدار هر روز بد تر از دیروز شد.

حقايقي از فوتبالیست ها در مورد درآمدشان و مقایسه آنها با سایر مردم جامعه و حتی ورزشکاران دیگر مردم را به فوتبال و فوتبالیست بدبین کرد و حتی پس از بازی های المپیک و پارالمپیک 2012  و افزایش انتقادات از فوتبالیست ها و به ویژه ملی پوشان فوتبال باعث شد بین فوتبالیست ها و رسانه ها شکاف عمیقی ایجاد شود.

روزها گذشت و با نزدیک شدن به یکی از حساسترین بازی های تیم ملی در راه صعود به جام جهانی 2014 ملی پوشان فوتبال تلاش کردند کدورتی که بین آنها و رسانه ها ایجاد شده بود را با صدور یک بیانیه برطرف کنند و ضمن عذرخواهي از باخت مقابل لبنان از مردم خواستند تا در این بازی حساس همچون گذشته تیم ملی را تنها نگذارند.

حتي اگر اين بيانيه از سوي ملي پوشان صادر نمي شد مردم و تمامی رسانه های ورزشی همیشه ثابت کردند در مواقعی که تیم ملی نیاز به حمایت دارد به خوبی این کار را انجام دادند و در آینده نیز چنین خواهند کرد.

 از امروز تا بازی مقابل کره جنوبی ده روز فرصت باقی مانده و در این ده روز باید تیم ما خود را آماده این بازی حساس کند. پیروزی مقابل کره جنوبی هرچند تضمین کننده صعود تیم ما به جام جهانی نیست اما می تواند تا حدود بسیار زیادی در این راه به تیم ما کمک کند، رفتن به جام جهانی  می تواند باعث آشتی مردم با فوتبال شود. 

 مسئولین و مدیران باشگاه ها ، مربیان ، بازیکنان ، پیشکسوتان ، رسانه ها و تمامی کسانی که در این فوتبال فعالیت می کنند در این ده روز دست از مجادله هایی که متاسفانه در روزهای گذشته بسیار زیاد بوده بردارند و فقط حمایت از تیم ملی را در دستور کار قرار دهند.

اینکه فلان مدیر به مدیر باشگاهی دیگر چه گفت، یا سرمربی این تیم به همکار خود در تیم دیگر چنین جوابی داد و یا جدالی که اکنون بین مدیران یک تیم شهرستانی با سرمربی سابقشان به وجود آمده جز اینکه مردم را از فوتبال دلسرد می کند دردی از فوتبال ما دوا نمی کند.

بهتر است عزیزانی که اکنون در فوتبال هستند در این ده روز حساس برای تیم ملی دست از صحبتهای تفرقه افکن ، مجادله ، شکایت و پرده برداری از مسائلی که در گذشته اتفاق افتاده بردارند و افشاگری هایشان را برای بعداز بازی تیم ملی برابر کره بگذارند، تا تیم ملی کشورمان با آرامش آماده بازی با کره جنوبی در بیست و پنجم مهرماه شود.

حمایت همه جانبه از تیم ملی در این ده روز و توفیق تیم ملی می تواند برای تمامی ارکان فوتبال ما تاثیرگذار باشد، انتقادات از تیم ملی و فدراسیون و ... هم باشد برای بعد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار