مدیر تیم های ملی شنا گفت: لغو سفر تیم ملی شنای کشورمان به دوبی شروعی برای توسعه هرچه بیشتر این رشته خواهد بود.

محسن سمیع زاده مدیر فنی تیم های ملی شنا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: طبق قوانین فدراسیون جهانی شناگران برای حضور در مسابقات بین المللی باید رکوردهای لازم را به دست آورند به همین دلیل ما با هدف توسعه بیشتر شنا تصمیم گرفتیم با برگزاری مسابقات انتخابی رکورد شناگران را بررسی کنیم تا در صورت ثبت رکورد قبل برترین ها را به مسابقات اعزام کنیم.

وی گفت: متأسفانه با برگزاری دومین مرحله انتخابی تیم ملی نیز هیچ یک از شناگران نتوانستند رکوردهای تعیین شده را به ثبت برسانند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم شناگران را به این رقابت ها اعزام نکنیم.

سمیع زاده افزود: البته با توجه به حضور شناگرانی از جمله جمال چاووشی، افشین عسگری، آرشام میرزایی، امیر طاهری و احمدرضا جلالی که عملکرد بسیار خوبی داشتند، در نظر داریم در صورت موافقت مسئولان شرایط حضور تعدادی از آنها را به مسابقات جهانی مسافت کوتاه را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه با حضور شناگران در مسابقات قهرمانی آسیا آنها عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش نمی گذاشتند به همین دلیل سفر به امارات لغو شد و در خصوص اعزام چند گزینه به استانبول تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ثبت این رکوردها برایمان اهمیت زیادی دارد تصمیم گرفتیم تا با تعیین رکوردهایی شناگران را به ثبت آنها ترغیب کنیم که البته آنها فاصله زیادی با ثبت این رکورد ها نداشتند و هدف ما این است که با فراهم کردن شرایط بهتر این امکان را برای رسیدن به این اهداف ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سخت گیری ما در ثبت این رکوردها به این دلیل است که شناگران با حضور در رقابت های بین المللی با عدم کسب نتایج قابل قبول دیگر زنگ تفریحی برای سایر کشورها نباشند و دلیل عدم اعزام به رقابت های دوبی نیز همین موضوع است.

وی در خصوص برنامه های آتی تیم ملی گفت: اردوهای آماده سازی تیم ملی به صورت مستمر پیگیری می شود و با توجه به اینکه سال آینده مسابقات مهمی را در پیش داریم به همین دلیل برنامه تیم های ملی به صورت مستمر پیگيری خواهد شد./با


برچسب ها: شناگر ، تیم ملی ، مدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار