همزمان با آغاز تحول در نظام آموزش عالی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز 20 ساله شد.

دکتر عبدالرسول پور عباسی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:  دانشگاه جامع علمی کاربردی در روز 18 مهر ماه 20 ساله می شود و این جشن مقارن با ایجاد تحولات عظیمی در حوزه آموزش مهارتی گشته است.

به گونه ای که در شروع سال تحصیلی 91-92 نظام آموزش مهارتی موفق به پذیرش دانشجو برای نخستین بار در دوره مهندسی فناوری ارشد یا مهندسی خبره گی شده است که معادل با دوره دکتری در سایر مقاطع آموزش عالی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: مادر این بیست سال آنچنان که باید و شاید به اهداف خود دست نیافتیم اما در 2 سال اخیر بسیار رشد خوبی داشتیم و تا سال آینده می توانیم تعداد رشته های مهندسی فناوری ارشد را به 500 رشته افزایش دهیم.

وی با بیان این که خوشبختانه شورای انقلاب فرهنگی  زیر ساخت های لازم را برای ما فراهم کرده است، به گونه ای که در این زمینه خود کفا شده ایم خاطر نشان کرد: نظام آموزش ما در سال جاری کاملاً مهارتی شده است و دیگر نظام نظری نخواهیم داشت حتی کلیه دستگاه ها و مراکز آموزشی از این پس مستلزم مهارتی کردن آموزش های خود هستند.

 942 مرکز علمی کاربردی فعال در کشور داریم

پورعباس افزود: تا سال گذشته تعداد مراکز علمی کاربردی در کشور 600 مرکز بود اما با عملکرد روشن و سریع دانشگاه در سال اخیر تعداد مراکز دانشگاه به 942 عدد در سراسر کشور رسیده است.

وی تصریح کرد: حتی 200 کارخانه نیز در کشور مجهز به مراکز علمی کاربردی شده اند. که از این میان به کارخانجات خودروسازی  کارخانجات فولاد سازی نیز اشاره کرد.

وی گفت: 200 مرکز که مانند یک دانشگاه مشغول به کار خواهند بود به گونه ای که هر کارخانه مانند یک دانشگاه و هر شغل یک رشته به حساب آید./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار