رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان چهارمحال و بختیاری از تولید عصاره و دانه مالت ازجوی كشت شده در داخل كشور توسط كارخانه مالت سازی استان چهارمحال و بختیاری خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

رحمان كرمی افزود: استفاده از جوی داخلی توسط این كارخانه برای تولید عصاره و دانه مالت، 54 هزار دلار صرفه جویی ارزی در برداشته است.

وی گفت: كارخانه مالت سازی استان چهارمحال و بختیاری سالانه به 15هزار تن جو نیاز دارد كه از كشورهای هند، استرالیا، كانادا، اوكراین، قزاقستان و آفریقای جنوبی وارد می شود .

مالت، جوانه خشك شده جو است كه درتولید ماءالشعیر، بیسكویت، شكلات، داروهای تقویتی و مواد آرایشی استفاده می شود.

كرمی افزود: با كشت این محصول در 25 هكتار از اراضی كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ، 180تن محصول جو از اراضی زیر كشت برداشت شد .

وی، با بیان اینكه جوی موجود دركشور به علت كوچك بودن مزارع و كشت ارقام مختلف یكدست نیست، گفت: جو مناسب برای تولید مالت باید دانه بندی درشت و پروتئین مناسب داشته باشد.

كرمی، ازتوزیع 80 تن بذر جو بین كشاورزان برای سال زراعی جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با كاشت این بذرها دو هزار و 800 تن محصول جو برداشت شود .

وی افزود: برای تأمین تمامی نیاز این كارخانه سه هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری باید زیركشت جو با كیفیت مناسب قرار گیرد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تولید سالانه این كارخانه را هزار تن دانه مالت عنوان كرد و افزود: با توجه به واردات سالانه 100هزارتن دانه مالت توسط صنایع بهداشتی، دارویی و مواد غذایی به ویژه كارخانه های نوشابه سازی كشور، تولید این كارخانه 10 درصد از نیاز مالت كشور را تامین می كند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.