رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: تاثیر تحریم بیشتر از حضور فیلمی از کشور در آکادمی اسکار بود.

جواد شمقدری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود : تنها اسکار 2013 تحریم شده آنهم تا زمانی که آکادمی از ساخت فیلم موهن و نمایش آن در هالیوود اعلام برائت و آن را طرد کند و چون این کار را نکرد تحریم جدی شد.
معاون سینمایی وزارت ارشاد بیان کرد: قطعا اگر آکادمی اینکار را می کرد، ما اسکار را تحریم نمی کردیم و فیلم انتخاب شده ارسال می شد.
وی همچنین با انتقاد از برخی اظهار نظرها در مخالفت با اقدام وزارت ارشاد در تحریم اسکار تصریح کرد: حرفهایی این روزها زده می شود که مبنای کارشناسی ندارد.
شمقدری افزود: برخی طوری حرف می زنند که اینگار فیلم ایران حتما به جشنواره اسکار می رود و حتما هم جایزه می گیرد.
وی شانس کاندیدا شدن و جایزه گرفتن در اسکار را متوسط عنوان کرد و گفت: اگر آمار فیلم های ارسالی 80 فیلم باشد، شانس فیلم ما بیش از یک پانزدهم است که کسی روی این احتمال حساب باز نمی کند.
شمقدری افزود: هنوز اثرات اسکار گرفتن سینمای ایران در فضای رسانه ای دنیا وجود دارد و براین اساس تحریم تاثیر بیشتری دارد تا اینکه بهترین فیلممان را بفرستیم و بعد دنبال تاثیرات آن باشیم.
وی افزود: در این موازنه، اثر تحریم قوی تر است تا اینکه فکر کنیم اگر فیلم در اسکار حضور می یافت، می توانست بخشی از فرهنگ پر مهر و محبت ایرانیها را نشان دهد./س
برچسب ها: اسکار ، تحریم ، حضور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.