مردم خوزستان در حالی پانزدهمین روز پاییز را طی می‌کنند که شرجی در این استان به مرز 95 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛مدیر‌کل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر در شهرهای ماهشهر رطوبت نسبی هوا 95 درصد، هندیجان 82 درصد، اهواز 78 درصد و امیدیه و بهبهان 74 درصد است.

مسعود دهملایی خاطرنشان کرد: سیستم کم ارتفاع بسته در لایه میانی جو در غرب استان تشکیل شده است و طی چند روز آینده در خوزستان مستقر خواهد بود.

وی تاکید کرد: در سطح زمین نیز سیستم کم‌فشار همچنان روی استان مستقر خواهد بود و مسیر جریانات سطح زمین نیز تا فردا کاملاً جنوبی می‌شود؛ لذا انتظار افزایش رطوبت و شرجی بعضاً مه یا مه رقیق صبحگاهی به ویژه در نیمه جنوبی و شهرهای ساحلی تا اواخر هفته جاری وجود دارد.

دهملایی تاکید کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر، رطوبت و شرجی تا اواخر هفته جاری و در ایستگاه‌های ساحلی و برخی مناطق نیمه جنوبی استان همراه با مه یا مه رقیق صبحگاهی و گاهی توأم با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وضعیت هوا صاف گاهی همراه با غبار و مه رقیق، جهت باد جنوبی تا جنوب غربی، سرعت باد 10 تا 20 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 30 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی خاطر‌نشان کرد: در شبانه‌روز گذشته آبادان و بستان با 42 و ایذه با 16 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند./ب
برچسب ها: شرجی ، خوزستان ، درصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.