مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تاسیس موزه‌های مشارکتی به عنوان پدیده‌ای فرابخشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛پرویز پورفرخی گفت: ارتقای سطح تعامل بین دستگاه‌های مرتبط با گردشگری و کارشناسی ایمن، طرح مطالعاتی موزه مشارکتی در خصوص وظایف دستگاه‌های مخاطب از جمله اهداف نشستهای هم اندیشی با مدیران کل دستگاه‌های مرتبط با مقوله گردشگری است.
وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی در طرحی کارشناسی، موارد را بررسی و بر اساس تفاهمنامه کلیه پشتیبانی لازم مطالعاتی را با کمک دستگاه مربوطه انجام می دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری خوزستان توضیح داد: در تفاهمنامه هایی با ادارات کل مرتبط با گردشگری، موزه های مشارکتی شامل موزه کشاورزی در دستگاه جهاد کشاورزی، موزه ره آهن در اداره کل راه آهن جنوب، موزه نقشه برداری و زمین‌شناسی در سازمان نقشه برداری، موزه نفت در مجموعه شرکت نفت، موزه فولاد آهن در شرکت فولاد و موزه نیشکر در مجموعه شرکت توسعه نیشکر تاسیس خواهند شد.

وی تاکید کرد: تاسیس موزه‌های مشارکتی در فضاهای موجود دستگاه ها پیشینه و تاریخچه و پیشرفت و چشم انداز آینده را در معرض دید گردشگران داخل استان و خارجی و بین‌المللی قرار می دهد، هم دستگاه معرفی و هم تاریخ این خطه به نمایش در‌آمده و در موزه حفظ می شود. همچنین امکان انتقال به عموم و نسل جوان حاصل می شود.

پورفرخی گفت: در این نشستها با هدف معرفی جاذبه های گردشگری استان خوزستان، تابلوهایی از جاذبه های گردشگری استان خوزستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی به ادارات برای نصب در ورودیها و انظار ارباب رجوع اهدا شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.