اظهارات نامزد انتخابات رياست حزب او ام پ فرانسه در مخالفت با رعايت مسايل شرعي در ماه رمضان در فرانسه، واکنشهايي را به دنبال داشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلويزيون فرانسه، "ژان فرانسوا کوپه" نامزد انتخابات حزب او ام پ فرانسه جمعه پيش در مبارزات انتخاباتي خود مدعي شده بود در برخي مناطق فرانسه کودکان در ماه رمضان به اجبار(!) نمي توانند چيزي بخورند. اين سخنان که از اختلاف نظر بين کوپه و رقيبش فرانسوا فيون نخست وزير سابق فرانسه حکايت دارد، واکنش هايي را به دنبال داشت. 

گزارشگر اين شبکه خاطرنشان کرد، کوپه براي پيروزي بر رقيبش فيون و به دست آوردن اين پست دست به هر کاري مي زند.

فيون در تمامي نظرسنجي ها از کوپه جلوتر است و اکنون وي با اين اظهارات همه را غافلگير کرد. کوپه براي جلب نظر گروهي از راي دهندگان (افراطي) چنين اظهاراتي را مطرح کرده است.

يک جوان فرانسوي از طرفداران حزب راستگراي او ام پ گفت: من يک دست راستي هستم، اما فکر مي کنم که کوپه حرف احمقانه اي زده است.
 
گزارشگر افزود، اما به رغم تلاش هاي کوپه، جبهه ملي از اين  اظهارات استقبال نکرد. فلوريان فليپو معاون جبهه ملي، اظهارات کوپه را انتخاباتي خواند و تاکيد کرد فرانسوي ها حرف هاي او را باور نمي کنند.

راندو دِلي نويسنده فرانسوي نيز در اين  باره گفت: موضعگيري هايي از اين دست به ضرر حزب او ام پ که در سال هاي اخير در تمامي انتخابات شکست خورده است، تمام خواهد شد. ما اکنون شاهد پسرفت او ام پ و موفقيتهاي جبهه ملي هستيم.

انتخابات رياست حزب او ام پ فرانسه در هجدهم ماه نوامبر برگزار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار