دردهاي ناشي از قفسه سينه از شايع‌ترين موارد ابتلا در سطح جامعه و مراجعات به بخش‌هاي اورژانس است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک علل ناراحتي و درد در قفسه سينه شامل اختلالات و بيماري‌هايي است كه ديواره قفسه سينه را گرفتار مي‌كند. شايع‌ترين علل درد در اين ناحيه شامل بيماري‌هاي قلبي، ريوي، گوارشي، عروقي، عضلاني ـ اسكلتي، عفوني، اختلالات عاطفي، رواني و بدخيمي‌هاست.

به گفته متخصصان درد قفسه صدري اگر ناگهاني باشد ممكن است از درد قلب باشد.سكته قلبي، اسكيمي قلبي و كم‌خوني قلبي ممكن است با درد قفسه سينه بروز كند بنابراين درد قفسه صدري يكي از مهم‌ترين بيماري‌هايي است كه بيمار به پزشك مراجعه مي‌كند. اما هر درد قفسه صدري مربوط به بيماري قلبي نيست.گاهي درد قفسه سينه ممكن است به علت بيماري ريوي باشد. گاهي دردهايي كه به علت آرتروز گردن به وجود مي‌آيد در قفسه صدري پخش مي‌شود يا بعد از كار طولاني دچار درد قفسه صدري مي‌شود. چنانچه فردي سابقه فشار خون يا بيماري قلبي يا سابقه تنگي عروق قلب و كرونر داشته باشد و به دنبال هر حادثه‌اي دچار درد قفسه صدري شد، بايد به پزشك مراجعه كند.

توصيه مي‌شود در اين خصوص درمان خودسرانه نداشته باشيم و در همان دقايق اوليه خود را به مراكز درماني برسانيم. كساني كه سابقه بيماري قلبي دارند با مراجعه به پزشك رژيم مخصوص بگيرند و هيچ‌گونه سهل‌انگاري نكنند./س

برچسب ها: درد ، قفسه سینه ، شایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.