عملیات احداث ایستگاه نقده هنوز آغاز نشده و ایستگاه ملکان از 10 درصد، میاندوآب 88 درصد، مهاباد 45 درصد، ارومیه از 18 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه سعید دارابی اتمام ایستگاه ارومیه نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار، ایستگاه نقده 65 میلیارد ریال، ایستگاه مهاباد 27 میلیارد ریال و ایستگاه میاندوآب پنج میلیارد ریال بوده که در صورت حمایت مالی و تخصیص 3100 میلیارد ریال ایستگاه ها تکمیل و سوت قطار در ارومیه فروردین 92 گوش مردم را می نوازد.

طرح راه آهن مراغه – ارومیه به طول 184 کیلومتر با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن کشور، آغاز شده و هم اکنون در مجموع با صرف یک هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار از 65 درصد پیشرفت برخوردار است.

ضریب نفوذ شبکه ریلی در یک کشور، شاخص مهمی از توسعه اقتصادی بوده ولی با وجود قدمت 80 ساله راه ‌آهن در کشورمان، این زیرساخت مهم توسعه اقتصادی و ترانزیتی در آذربایجان غربی از ضریب نفوذ کمتری برخوردار است./س

برچسب ها: ارومیه ، احداث ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.