کودکان نحوه استفاده از وسایل ارتباطی همچون موبایل را از والدین می‌آموزند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک جامعه‌ شناس گفت: انسان در جامعه ای زندگی می کند که علاقه ‌مند به ارتباط آسان و سریع است که بخشی از نیازهای اساسی خود را به واسطه وسایل و کانال‌های ارتباطی، از جمله اینترنت و موبایل تأمین می‌کنند.

یارقلی افزود: وسایل ارتباطی دو جنبه منفی و مثبت دارد، زمانی که واقعاً نحوه استفاده از وسایل ارتباطی را ندانیم، وسیله ارتباطی مضر خواهد بود، چرا که استفاد نامطلوب از این گونه وسایل ارتباطی آثار بدی را بر جای خواهد گذاشت.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز می‌تواند در جهت یاد دهی نحوه استفاده از وسایل ارتباطی گام‌های موثری بردارد، چرا که اگر آموزشها از مدارس آغاز شود، نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

این جامعه شناس با اشاره به اینکه گاهی والدین و خانوادههایی وجود دارند که از موبایل به شکل نامطلوبی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: زمانی که کودک نیز از وسایل ارتباطی استفاده می‌کند دلیل این استفاده نامطلوب از رفتار خانواده ایجاد می‌شود.

یارقلی با بیان اینکه باید نسبت به نیازهای کودکان خود منطقی باشیم و گاهی در برآورده کردن آن‌ها تعلل کنیم ادامه داد: باید این نکته را نیز از یاد نبریم کودکانی وجود دارند که به دلیل نامناسب بودن وضعیت جسمی خود باید وضعیت خود را به خانواده اطلاع دهند که در اینجا وسیله ارتباطی به عنوان ضروریات زندگی محسوب می‌شود./س

برچسب ها: موبایل ، کودکان ، استفاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.