كارشناس پیش بینی اداره كل هواشناسی استان كرمانشاه گفت: ورود موج جدیدی از گرد و غبار و ریزگردها به آسمان نواحی مرزی این استان، روز یكشنبه موجب كاهش دید افقی در شهرستان مرزی قصرشیرین شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'محمد خسروی' افزود: هم اكنون میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین شش هزار متر گزارش شده كه نسبت به یك هوای پاك و استاندارد كه 10 هزار متر است چهار هزار متر فاصله دارد.
وی با بیان اینكه پدیده گرد و غبار تا پایان هفته جاری در آسمان نواحی مرزی استان كرمانشاه وجود دارد، تاكید كرد: احتمال افزایش گرد و غبار و كاهش میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین برای ساعات پایانی امروز نیز وجود دارد.
خسروی اظهار كرد: پیش بینی می شود میزان آلودگی هوا ناشی از پدیده گرد و غبار برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در نواحی مرزی استان كرمانشاه بخصوص قصرشیرین افزایش پیدا كند.
شبكه بهداشت و درمان قصرشیرین با صدور اطلاعیه ای از شهروندان بویژه سالمندان، كودكان و بیماران تنفسی و قلبی خواست با توجه به افزایش آلودگی هوا و وجود گرد و غبار در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری كرده و در غیر این صورت از ماسك استفاده كنند.
قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق، در طول سال روزهای زیادی با پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا مواجه است كه از سمت بیایان های این كشور آسمان این شهرستان را در بر می گیرد و مشكلات زیادی برای شهروندان ساكن در این منطقه مرزی ایجاد می كند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.