رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج از حضور 120 ناشر با 5700 جلد کتاب در سومين نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس خبر داد و افزود: 7 درصد از اين کتاب‌ها براي اولين بار در اين نمايشگاه رونمايي مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، کنفرانس خبري سومين نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس صبح امروز با حضور سردار غلامحسين غيب‌پرور فرمانده سپاه استان فارس و سردار احمد حق‌طلب رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج برگزار شد.

در اين مراسم سردار حق طلب با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) مبني بر توسعه کتاب‌خواني و حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس اظهار داشت: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس براي گام برداشتن در اين راستا از دو سال پيش نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس را برپا کرده که دوره‌هاي پيشين آن در اصفهان و مشهد برگزار شد.

وي افزود: امسال هم اين نمايشگاه با همراهي وزارت ارشاد، سپاه استان فارس و بسياري از ادارات و ارگان‌هاي دولتي اين استان از روز شنبه 21 مهر ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين المللي شيراز برپا خواهد شد.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج با اعلام اين خبر که 120 ناشر با 5700 جلد کتاب در سومين نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس حضور پيدا مي‌کنند، يادآور شد:7 درصد از اين کتاب‌ها براي اولين بار در اين نمايشگاه رونمايي مي‌شوند که اين مسئله مي‌تواند مخاطبين زيادي را جذب کند.

وي با اشاره به درج اين نمايشگاه در تقويم نمايشگاهي وزارت ارشاد تاکيد کرد: سعي داريم تا جوايز و تقدير‌هاي حوزه دفاع مقدس را از اين پس در حاشيه اين نمايشگاه برگزار کنيم.

سردار حق طلب ادامه داد: از پيشکسوتان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، خانواده‌ها، انديشمندان، پژوهشگران و تمامي کساني که دل در گرو ارزش‌هاي دفاع مقدس دارند دعوت مي‌کنيم تا با حضور در اين نمايشگاه از آثار معنوي آن بهره‌مند شوند.

وي با يادآوري شکل گيري مجمع ناشرين دفاع مقدس، به نقش قابل توجه اين مجمع اشاره و تصريح کرد: راه‌اندازي صندوق حمايت از ناشرين دفاع مقدس و اعطاي وام بدون بهره به آنها قطعا مي‌تواند کمک شاياني به نشر آثار بيشتري در اين حوزه داشته باشد.

رئيس سازمان حفظ آثار نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج با اظهار تاسف از ساخت فيلم موهن و توهين به ساحت مقدس پيامبر خاطرنشان کرد: در قرن 21 که انتظار مي‌رود جهان از عقل و تدبر بيشتري بهره‌مند باشد، اقدام اين افراد پست و بي‌مايه که هيچ جايگاهي در جامعه هنري ندارند بسيار تاسف برانگيز است.

وي يادآور شد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در نظر دارد تا در آينده برنامه‌ريزي‌هايي با توجه به تهديدات فرهنگي موجود براي پيوند هر چه بيشتر ارزش‌هاي اسلامي با آثار دفاع مقدس داشته باشد، البته به طور قطع مقابله به مثل با چنين اقدامات سخيفي هرگز در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

سردار غيب پرور فرمانده سپاه استان فارس نيز در اين نشست با ابراز خرسندي از هم‌زماني سومين نمايشگاه کتاب ملي دفاع مقدس در سومين شهر مقدس کشور اهداف اين دوره نمايشگاه را استفاده از گنج معنوي جنگ که همواره مورد تاکيد مقام معظم رهبري بوده و ترويج فرهنگ ايستادگي و مقاومت ديني و توسعه فرهنگ کتاب‌خواني بيان کرد و اظهار داشت: از کتب رونمايي شده 10 عنوان از کتاب‌هايي هستند که در استان فارس نوشته يا تاليف شده‌‌اند.

وي افزود: براي هر چه بهتر برگزار شدن اين دوره نمايشگاه، يک کميته جمعي تشکيل شده که در آن غرفه کودکان و قصه گويي، مشاوره خانواده، نويسندگان استان فارس، توليدات فکري و فرهنگي، تاريخ شفاهي جنگ، اهل قلم و احداث دو ماکت‌ از تجهيزات دوران دفاع مقدس برنامه‌ريزي شده است.

غيب پرور هم چنين از برپايي سه يادواره کشوري تا پايان سال خبر داد و تصريح کرد: يادواره شهداي فناوري اطلاعات و مخابرات(فاوا) در 18 مهر ماه، يادواره شهداي تخريب در آبان ماه و يادواره شهداي اطلاعات و عمليات هم‌زمان با سالگرد عمليات کربلاي 5 در 19 دي ماه، يادواره‌هايي است که در تقويم برنامه‌هاي دفاع مقدس اين استان قرار دارد.

وي خاطرنشان کرد: سعي شده در برپايي اين نمايشگاه تمام زواياي نمايشگاه، مهندسي شده و با نصب تصاوير شهدا از بلوار‌هاي محدود به نمايشگاه فضاي دفاع مقدس براي مخاطبين نمايشگاه زنده شود.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: فرمانده ، نمایشگاه ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار