وزیر راه و شهرسازی گفت: خط ریلی ایران به کشورهای همسایه چون ترکمنستان، عراق و افغانستان متصل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی نیکزاد   در جریان کلنگ‌زنی ایستگاه راه آهن اردبیل افزود: ما هم اکنون سعی می‌کنیم از جهات اربعه با کشورهای همسایه خط ریلی خود را متصل کنیم به طوری که راه‌آهن شلمچه تا بصره، خواف در مرز افغانستان، خط ریلی کرمانشان در مرز خسروی برای اتصال به عراق، چابهار در جنوب کشور، خط ریلی گرگان برای اتصال به ترکمنستان و قزاقستان سپس روسیه و چین از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

نیکزاد اجرای خط ریل اردبیل – میانه و از جهتی اتصال به ارومیه و آن سوی مرز‌ها را از یک سمت و اردبیل – پارس‌آباد و اتصال به حوزه قفقاز را از اولویت‌ها توصیف کرد و گفت: چهار قطعه این طرح 175 کیلومتری که حدود 100 کیلومتر است برای اجرا در دست همشهری ماست که عملیات اجرایی این قطعات به سرعت در حال تکمیل شدن است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: طرح راه آهن اردبیل از سال 84 آغاز شده به طوری که تا سال 89 تنها 2.9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در حالی که با روی کار آمدن دولت دهم و پیگیری‌های مستمر در کمتر از دو سال پیشرفت فیزیکی این طرح را به 20 درصد افزایش دادیم.

وی گفت: در حال حاضر این طرح از لحاظ زیرسازی 49 تا 50 درصد پیشرفت دارد به طوری که 20 درصد پیشرفت سال‌های اخیر از مراحل سخت و صعب‌العبور طرح راه آهن اردبیل بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این 20 درصد را معادل 70 درصد کار اجرایی توصیف کرد و افزود: رو سازی راه‌آهن کار اجرایی سخت و سنگین نیست چرا که به سرعت می‌توان زمینه ریل‌گذاری را فراهم کرد./س  .

برچسب ها: اردبیل ، اتصال ، خط ، ریلی ، به ، کشورهای ، همسایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.