کاروان مخالفان حملات پهپادها آمريکايي به مناطق قبايلي پاکستان به حرکت خود ادامه مي دهد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ فعالان مخالف حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي به مناطق قبايلي پاکستان روز يکشنبه با پشت سر گذاشتن موانع ، مسير خود را به سمت مناطق قبيله نشين شمال غرب اين کشور ادامه دادند تا به اين وسيله اعتراض خود را به اين حملات نشان دهند.

عمران خان بازيکن کريکت که به سياست روي آورده است، رهبري اين گروه را بر عهده دارد.
اين کاروان که از هزاران فعال سياسي و ده ها فعال غربي تشکيل شده است روز يکشنبه به شهر تانک، آخرين شهر قبل از مناطق قبايلي ، که گفته مي شود مقر نيروهاي طالبان و القاعده در آنجا قرار دارد، رسيد.

نيروهاي امنيتي پاکستان ادامه مسير حرکت اين کاروان به سمت وزيرستان را ممنوع کرده بودند. اين منطقه معمولا هدف حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي است. پليس مسير حرکت به سمت شهر تانک را با موانعي مسدود کرده بود که شرکت کنندگان در اين راهپيمايي موانع را کنار زدند. زماني که تظاهرکنندگان موانع را  جا به جا مي کردند، پليس مانع آنها نشد.

تعداد زيادي نيروي امنيتي در جاده تانک مستقر شده اند. يک مسئول امنيتي پاکستاني پيشتر اعلام کرده بود اين مسير امن نيست و ممکن است حاشيه جاده بمب گذاري شده باشد.

اين کاروان به رهبري عمران خان  از حزب سياسي تحريک انصاف پاکستان صبح شنبه به همراه ده ها خودرو حرکت خود را از اسلام آباد آغاز کرد. هدف شرکت کنندگان از اين اقدام اين است که روز يکشنبه تظاهراتي در منطقه وزيرستان جنوبي، يکي از هفت منطقه قبيله اي پاکستان، برگزار کنند و پايان دادن به حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در پاکستان را خواستار شوند.

فعالان يک سازمان غير دولتي آمريکايي نيز که در اين کاروان حضور داشتند پيش از رسيدن به شهر تانک اين کاروان را ترک و اعلام کردند به هدف خود رسيده اند. رييس اين سازمان فعال در زمينه صلح  خطاب به تظاهرکنندگان پاکستاني گفت:« ما از شما به خاطر درک اين موضوع که برخي آمريکايي ها از شما حمايت مي کنند و با سياست هاي دولت آمريکا مخالفند، قدرداني مي کنيم. »

حدود پانزده هزار نفر از ساکنان شهر تانک از کاروان عمران خان استقبال کردند. مقصد اين گروه، کوتکاي شهري در منطقه قبيله نشين وزيرستان جنوبي است.

برچسب ها: آمریکا ، پهپاد ، مخالف ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار